Czterodrzwiowe auta kompaktowe ze sportowym zacięciem powoli przechodzą do historii.
Nie ma wątpliwości, że najpopularniejszymi przedstawicielami tego gatunku były takie tuzy, jak Mitsubishi Lancer EVO i Subaru Impreza STI. Od lat niema ich jednak w ofertach japońskich marek. Czy Toyota GR Corolla Sedan mogłaby je zastąpić? Ależ oczywiście, jeżeli tylko ktoś dałby jej szansę.
W zeszłym tygodniu producent pokazał światu kompaktowego hatchbacka, który ma szanse, by rywalizować z najlepszymi w swoim segmencie. Zaszczepienie tej samej technologii do nieco bardziej konserwatywnego nadwozia mogłoby okazać się ciekawym pomysłem.
Toyota Corolla Sedan sama w sobie nie budzi ogromnych emocji i wybierają ją zazwyczaj klienci o spokojnym stylu jazdy. Przełamanie wizerunku rasową odmianą mogłoby okazać się strzałem w dziesiątkę.
Toyota GR Corolla Sedan – wizja niezależna
X-Tomi postanowił pokazać światu, jak taki samochód mógłby wyglądać. Zastosował wszystkie zabiegi znane z pięciodrzwiowej odmiany. Właśnie dlatego na grafice można zobaczyć nowy front, poszerzone błotniki, nakładki progowe i przeprojektowany zderzak.

Toyota GR Corolla Sedan mogłaby otrzymać identyczny układ napędowy. To by oznaczało obecność trzycylindrowego, doładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra. W hatchbacku oferuje on 304 konie mechaniczne. Przenoszeniem tego potencjału na obie osie zajmuje się sześciobiegowa przekładnia manualna.
Jak wynika z nieoficjalnych doniesień, tak skonfigurowane auto osiąga setkę w około 5 sekund. Kierowca może oczywiście dobrać właściwy tryb jazdy, co jednocześnie wpływa na rozdzielanie mocy pomiędzy osiami (od 30:70 do 50:50).