w

Toyota GR Corolla Sedan? Wypełniłaby pustkę po EVO i STI

Toyota GR Corolla Sedan
Toyota GR Corolla Sedan? Wypełniłaby pustkę po EVO i STI

Czterodrzwiowe auta kompaktowe ze sportowym zacięciem powoli przechodzą do historii.

Nie ma wątpliwości, że najpopularniejszymi przedstawicielami tego gatunku były takie tuzy, jak Mitsubishi Lancer EVO i Subaru Impreza STI. Od lat niema ich jednak w ofertach japońskich marek. Czy Toyota GR Corolla Sedan mogłaby je zastąpić? Ależ oczywiście, jeżeli tylko ktoś dałby jej szansę.

W zeszłym tygodniu producent pokazał światu kompaktowego hatchbacka, który ma szanse, by rywalizować z najlepszymi w swoim segmencie. Zaszczepienie tej samej technologii do nieco bardziej konserwatywnego nadwozia mogłoby okazać się ciekawym pomysłem.

Toyota Corolla Sedan sama w sobie nie budzi ogromnych emocji i wybierają ją zazwyczaj klienci o spokojnym stylu jazdy. Przełamanie wizerunku rasową odmianą mogłoby okazać się strzałem w dziesiątkę.

Toyota GR Corolla Sedan – wizja niezależna

X-Tomi postanowił pokazać światu, jak taki samochód mógłby wyglądać. Zastosował wszystkie zabiegi znane z pięciodrzwiowej odmiany. Właśnie dlatego na grafice można zobaczyć nowy front, poszerzone błotniki, nakładki progowe i przeprojektowany zderzak.

Toyota GR Corolla Sedan - niezależny projekt
Niezależny grafik postanowił pokazać, jak taki samochód mógłby wyglądać. Trzeba przyznać, że robi wrażenie

Toyota GR Corolla Sedan mogłaby otrzymać identyczny układ napędowy. To by oznaczało obecność trzycylindrowego, doładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra. W hatchbacku oferuje on 304 konie mechaniczne. Przenoszeniem tego potencjału na obie osie zajmuje się sześciobiegowa przekładnia manualna.

Jak wynika z nieoficjalnych doniesień, tak skonfigurowane auto osiąga setkę w około 5 sekund. Kierowca może oczywiście dobrać właściwy tryb jazdy, co jednocześnie wpływa na rozdzielanie mocy pomiędzy osiami (od 30:70 do 50:50).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volkswagen T-Cross

Volkswagen zrezygnuje z ponad połowy aut spalinowych do 2030 roku

Ford Mondeo V

Ford Mondeo kończy swoją misję w Europie po 3 dekadach barwnej historii