w

Volkswagen zrezygnuje z ponad połowy aut spalinowych do 2030 roku

Volkswagen T-Cross
Volkswagen zrezygnuje z ponad połowy aut spalinowych do 2030 roku

Czasy są trudne – także dla przemysłu motoryzacyjnego, który boryka się nie tylko z problemami produkcyjnymi.

Niewykluczone, że to zmieni tempo organizacji premier kolejnych gam samochodów. Czy modele elektryczne mogą na tym zyskać? Wydaje się, że nie, ale i tak znaczna część producentów planuje gruntowne zmiany w swoich ofertach. Volkswagen zrezygnuje z ponad połowy aut spalinowych do 2030 roku.

Wydaje się, że zostało jeszcze dużo czasu. Fakty są jednak takie, że 9 lat to mniej więcej tyle, ile trwa „życie produkcyjne” jednej generacji. Mamy więc przed sobą naprawdę poważne zmiany trendów, które w dużej mierze są wymuszone normami nakładanymi przez Unie Europejską i inne struktury.

Przebudowa gamy Volkswagena

Co ciekawe, Arno Antlitz, szef finansowy koncernu Volkswagena, ujawnił wdrażaną strategię. Ma ona opierać się na jakości i marżach, a nie zwiększaniu udziałów w rynku. Niewykluczone więc, że Niemcy otrzymają mniejszy kawałek tortu, ale za to bardziej wartościowy.

Skoda Fabia
Celem grupy VAG nie jest bicie rekordów sprzedaży, tylko oferowanie produktów odpowiedniej jakości z przemyślaną marżą

Wydaje się, że ten proces jest już widoczny na niektórych polach. Dla przykładu, Skoda ma już niemal identyczne ceny, jak Volkswagen. W niektórych przypadkach bywa nawet droższa.

Strategia dotycząca zmniejszania gam aut spalinowych dotyczy każdej marki grupy VAG. Gdy cały koncern ma oferować w 2030 roku około 60 procent modeli elektrycznych, Bentley będzie miał tylko i wyłącznie takie propozycje. Pościg za Toyotą w liczbie sprzedanych aut na świecie wydaje się porzucony. Zobaczymy na jak długo.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kia Niro 2023

Kia Niro wyceniona w Polsce. Możesz mieć hybrydę za 117 900 złotych

Toyota GR Corolla Sedan

Toyota GR Corolla Sedan? Wypełniłaby pustkę po EVO i STI