w

Ford Mondeo kończy swoją misję w Europie po 3 dekadach barwnej historii

Ford Mondeo V
Ford Mondeo kończy swoją misję w Europie po 3 dekadach barwnej historii

Wszystko ma swój kres. Niestety, tym razem nadszedł czas na zamknięcie rozdziału znanego, amerykańskiego auta klasy średniej.

Ford Mondeo kończy swoją misję w Europie i nic nie wskazuje na to, by tu wrócił. No cóż, to nie jest pierwsza tego typu decyzja na rynku. Przypomnijmy, że z walki w klasie średniej zrezygnowały już takie marki, jak Honda, Toyota czy Hyundai.

Pierwsza generacja tego modelu została zaprezentowana w 1992 roku. Cieszyła się dużym zainteresowaniem w całej Europie. W Polsce znaczącą popularność zdobyła trzecia generacja, która była wyraźnym krokiem naprzód – zarówno pod względem właściwości jezdnych, jak i zastosowanej technologii.

Skończyło się na pięciu

Premiera ostatniego, piątego wcielenia, które było oferowane na Starym Kontynencie odbyła się w 2012 roku. Tak, minęła już dekada. Początkowo był oferowany w Ameryce Północnej pod nazwą Fusion. Rok później trafił na rynek chiński, a dopiero po dwóch latach do Europy. Można więc pozwolić sobie na stwierdzenie, że był u nas przez 8 sezonów.

Ford Mondeo był oferowany jako liftback, sedan i kombi. Ostatnia generacja nie doczekała się odmiany ST, ale za to była dostępna w wersji Vignale, czyli tej aspirującej do klasy premium. Projekt ten obejmował nie tylko wyższą jakość wykonania, lepsze materiały i bogatsze wyposażenie, ale też bardziej zaangażowaną obsługę posprzedażową.

Następca Forda Mondeo to Evos, który ma nadwozie fastbacka połączonego z crossoverem. Taka wariacja jest sprzedawana na rynku chińskim, choć są plany, by udostępnić ją również na innych kontynentach.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Toyota GR Corolla Sedan

Toyota GR Corolla Sedan? Wypełniłaby pustkę po EVO i STI

Chiron akcja serwisowa

Problemy najbogatszych: Bugatti Chiron wzywane do serwisu. Powodem luźna śruba