Nowy, miejski crossover japońskiej marki okazał się strzałem w dziesiątkę, co ujawnia polski rynek.
Toyota Aygo X okazała się w maju najpopularniejszym małym autem wśród klientów indywidualnych. To pokazuje, czego chcą rodacy – modnego, ładnego, ale prostego samochodu, który ma przydać się również poza miastem.
Wyniki sprzedaży są satysfakcjonujące. Maj był pierwszym pełnym miesiącem występowania tego modelu. To oznacza, że klienci nie zamierzali czekać i kampanie przyniosły rezultaty. Nabywcy wiedzieli, kiedy należy odwiedzić salony japońskiego producenta.
Toyota Aygo X – kilkaset sztuk już na drogach
W samym maju ten model zarejestrowało 402 nabywców. Wśród klientów indywidualnych zarejestrowano 293 egzemplarze i był to najlepszy wynik wśród małych pojazdów. Ten trend może jednak się odmienić, bo coraz więcej firm stawia na miejskie crossovery.
Przypomnijmy, że Toyota Aygo X jest dostępna tylko z jednym silnikiem. To jednostka 1.0 VVT-i, która generuje 72 konie mechaniczne. Może być zintegrowana z pięciobiegową przekładnią manualną lub bezstopniowym automatem. Auto występuje w pięciu konfiguracjach wyposażeniowych: Active, Comfort, Style, Executive oraz Aygo X Limited.
Za bazowy egzemplarz trzeba zapłacić 62 900 złotych. Podstawowe wyposażenie obejmuje m.in.: asystenta pasa ruchu, system wczesnego reagowania, elektryczne szyby przednie, centralny zamek, światła LED do jazdy dziennej, 17-calowe felgi stalowe z kołpakami, manualną klimatyzację i 7-calowy ekran dotykowy.
Najbogatsza odmiana (wraz ze skrzynią automatyczną) startuje od 81 900 złotych i oferuje m.in.: 18-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną, 9-calowy ekran dotykowy Toyota Smart Connect, podgrzewane fotele, czujniki parkowania (przód i tył), czujnik deszczu, światła LED, tapicerkę uzupełnioną skórą naturalną, dostęp bezkluczykowy i wstawki wizualne Mandarina Orange.