w

Ten usportowiony van ma 280 KM. Polacy go polubią

Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC Manhart
Ten usportowiony van ma 280 KM. Polacy go polubią

Łączenie sprzeczności wydaje się coraz częstszym zjawiskiem – również w świecie motoryzacji. Ten samochód jest tego kolejnym dowodem.

Usportowiony van – fakt, brzmi jak oksymoron. Pewien tuner stwierdził jednak, że to ma sens i stworzył dedykowany pakiet, który podkreśla design i zwiększa potencjał napędowy znanego modelu niemieckiej marki.

Zacznijmy od tego, że seryjne auta z takimi nadwoziami nigdy nie będą oferować znakomitych właściwości jezdnych. Fizyki nie da się oszukać. Wysoko umieszczony środek ciężkości, duże gabaryty i taka też masa własna skutecznie eliminują „zwinność” w zakrętach.

Ten projekt, choć nie jest przesadnie rozległy, robi pozytywne wrażenie. Niewykluczone, że zainteresuje liczne grono polskich klientów. Jego „baza” jest bowiem bardzo popularna w naszym kraju. Przejdźmy więc do rzeczy.

Usportowiony van od Manhart

Oto Mercedes-Benz Klasy V, który trafił w ręce znanego tunera. Zacznijmy od body kitu, który fajnie podkreśla pudełkowatą sylwetkę tego modelu. Jeżeli chodzi o front, to można dostrzec zmodyfikowany grill o nowej fakturze i przeprojektowany zderzak z dokładką.

Profil ujawnia natomiast 20-calowe, wieloramienne felgi aluminiowe, obniżone zawieszenie firmy H&R oraz przyciemnione szyby. Z kolei tylną część karoserii zdobią cztery końcówki układu wydechowego i dyfuzor.

Usportowiony van
Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC Manhart

Niektórzy mogą stwierdzić, że to przesada, ale według nas przeprowadzona zmiany skutecznie uatrakcyjniły V-Klasę. Warto podkreślić, że wszystkie zastosowane elementy zostały wykonane z włókna węglowego.

>Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC (2022) – test, dane techniczne, cena, opinie

Usportowiony van bazuje na wersji 300 d 4MATIC, czyli tej topowej w ofercie Mercedesa. Tuner postanowił zmienić mapę dwulitrowego diesla, który generuje teraz 280 koni mechanicznych i 585 niutonometrów.

Przypomnijmy, że seria oferowała 237 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. To znaczący wzrost. Przenoszeniem tego potencjału na obie osie wciąż zajmuje się dziewięciobiegowy automat.

Usportowiony van
Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC Manhart

Manhart nie ujawnił osiągów tego auta. Patrząc jednak na dane fabrycznie, można śmiało założyć, że auto rozwija setkę w około 8 sekund i rozpędza się do 220 km/h.

Cena pakietu nie została ujawniona. Przypomnijmy, że Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC w podstawowej wersji wyposażenia kosztuje 298 916 złotych. To sporo, dlatego znacznie częstszym wyborem klientów są warianty 163- i 190-konne.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

11 komentarzy

Dodaj odpowiedź
    • Żadna nowość seryjny wan Honda odyssey ma ponad 280 km i 7 s do setki i nie jest jedynym vanem tego typu, są również toyota sienna nowa kia carnival itp

    • Cena rzeczywiście z kosmosu tylko w co go jeszcze doposażać. Toż wszystko co potrzebne na. Ja bym nawet i ujął wiele rzeczy żeby był fajniejszy i bardziej przyjazny człowiekowi.

  1. Fajne te auto z fajnym silnikiem o dźwięku chińskiego agregatu prądotwórczego i pojemności dwóch kartonów mleka. Jest moc 💪

  2. polacy polubia masowo, zwlaszcza kredytobiorcy, beneficjeni 800+ i pracownicy etatowi zarabiajacy do 5.000 netto zelaszcza oni ustawia sie w kolejce jak kiedys po Daewoo Lanos

  3. Wszyscy komentujący…czy któryś z Was ma takiego lub zbliżonego? Nie wydaje mi się. Stąd takie podejście. Ciężko zastąpić dobrze wyposażoną V-kę. Ostatnio chyba Lexus tylko stoi na wysokości zadania. Ale co ja tam wiem…

  4. Mercedesowski kicz,po 10latach worek pieniędzy bo zacznie się wszystko psuć a honda odyssey czy toyota sienna wierna do końca i tyle nie kosztuje.Niemiec zawsze Cię „OSZWABI”

  5. Jeżdżę Honda odyssey i powiem wam że nie jednego sedana z pod świateł zostawiam. Honda 3,5 litra v6 spalanie około 10 litrów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Ranger Wildtrak 2.0 EcoBlue Bi-Turbo

Komfortowy pick-up istnieje. Pod maską diesel o mocy 205 KM

Fiat Titano 2024

Budżetowy pick-up Fiata ujawniony. Jego prosty diesel ma 150 KM