Kombivany to świetne auta dla ludzi, którzy szukają wysokiego poziomu praktyczności i nie muszą popisywać się przed sąsiadami.
Renault Kangoo 2022 to jeden z najlepszych tego przykładów. Francuski model najnowszej generacji w końcu trafił do polskiej oferty. Do tej pory mogliśmy wybierać tylko spośród konfiguracji użytkowych. Wariant osobowy może zachęcić kolejną grupę klientów.
Jak można się domyślać, to bliźniak Mercedesa Citana, który jest już na rynku od kilku miesięcy. Czy różnice są na tyle duże, by warto było dopłacać do bliźniaka klasy premium? No cóż, fanatyków raczej nie przekonamy, ale wydaje się, że to tak bliskie sobie konstrukcje, że francuski znaczek nie stanowi żadnej ujmy.
Renault Kangoo 2022 – cennik
Wersja osobowa występuje w dwóch wariantach wyposażenia: Equilibre oraz Techno. Nie wiadomo, czy w późniejszym czasie do oferty dołączą kolejne propozycje. Zacznijmy od tej pierwszej, czyli podstawowej.
Klient decydujący się na wersję Equilibre otrzymuje egzemplarz posiadający m.in.: zderzaki i klamki w kolorze nadwozia, radioodtwarzacz, klimatyzację z nawiewami w drugim rzędzie, zamykany schowek pasażera, fotel kierowcy z regulacją wysokości, czujniki światła, deszczu i parkowania (tylne), przesuwne drzwi z obu stron z otwieranymi szybami, centralny zamek, schowek podsufitowy, elektryczne szyby i lusterka (te drugie również podgrzewane), komputer pokładowy, systemy aktywnego hamowania, utrzymywania pasa ruchu i automatycznych świateł drogowych, komplet poduszek, mocowania ISOFIX, a także reflektory Full LED.
Nabywca, który wybierze wersję Techno ma dodatkowo m.in.: system EASY LINK oparty na ośmiocalowym ekranie dotykowym, stoliki w przednich oparciach, regulację lędźwiową fotela kierowcy, podłokietnik centralny, automatyczną klimatyzację dwustrefową, skórzaną kierownicę, aktywny system martwego pola, wykrywanie zmęczenia kierowcy, asystenta rozpoznawania znaków i chromowane dekory.
Renault Kangoo 2022 – silniki:
- 1.3 TCe 100 (benzynowy, 100 koni mechanicznych, sześciobiegowa skrzynia manualna)
- 1.3 TCe 130 (benzynowy, 130 koni mechanicznych, sześciobiegowa skrzynia manualna lub siedmiobiegowa automatyczna)
- 1.5 dCi 95 (diesel, 95 koni mechanicznych, sześciobiegowa skrzynia manualna)
- 1.5 dCi 115 (diesel, 115 koni mechanicznych, sześciobiegowa skrzynia manualna lub automatyczna)
Bazowe Renault Kangoo to wydatek 107 900 złotych. Podstawowy silnik to benzyniak 1.3 TCe generujący 100 koni mechanicznych. Uzupełnia go sześciobiegowa przekładnia manualna. Za wersję Techno trzeba zapłacić natomiast 119 900 złotych, ale jest od razu zintegrowana z wariantem 130-konnym. Tak wygląda polski cennik Renault Kangoo 2022:
- 1.3 TCe 100 Equilibre: 107 900 złotych
- 1.3 TCe 130 Equilibre: 112 900 złotych
- 1.3 TCe 130 Techno: 119 900 złotych
- 1.3 TCe 130 EDC Techno: 127 400 złotych
- 1.5 Blue dCi 95 Equilibre: 115 900 złotych
- 1.5 Blue dCi 95 Techno: 122 900 złotych
- 1.5 Blue dCi 115 EDC Techno: 130 400 złotych
Wydaje się, że największym zainteresowaniem będą cieszyły się bazowe konfiguracje zarówno ze 100-konnym silnikiem benzynowym, jak i 95-konnym dieslem. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że auto jest objęte interwałami przeglądów co 2 lata lub 30 tysięcy kilometrów. Renault Kangoo 2022 jest produkowane w Maubeuge we Francji.