w

Peugeot 208 jako karawan. To najbardziej luksusowa wersja jaka istnieje

Peugeot 208 karawan
Peugeot 208 jako karawan. Zmarłemu już wszystko jedno...

Ostatnia podróż nie jest niczym przyjemnym, szczególnie dla najbliższych zmarłej lub zmarłego.

Niemniej jednak każdy zasługuje na godny pochówek. W całym procesie pomagają oczywiście samochody. Zazwyczaj to duże vany lub przerobione kombi. Ktoś jednak wpadł na pomysł, by bazą dla takiego pojazdu specjalnego został model miejski. I tak powstał Peugeot 208 jako karawan.

Brzmi to groteskowo, ale to nie jest pierwszy taki projekt. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że na tej planecie pojawiła się także poprzednia generacja tego auta w wydaniu pogrzebowym. Niech Was jednak nie zwiodą pozory. To nie jest byle co.

Za pomysł i realizację odpowiada Carrozados Rosano z siedzibą w Cordobie (Argentyna). Ta sama firma stworzyła „poprzednie wcielenie” tego niezwykłego tworu. Zdobyła wtedy bardzo dużą popularność Niewykluczone, że tym razem również uda się uzyskać taki efekt.

Peugeot 208 jako karawan

Przód samochodu nie zdradza żadnych istotnych różnic. Widać tu oryginalny nurt stylistyczny, który jest wykorzystywany przez francuską markę. Dopiero od przedniego słupka zaczynają się różnice – bardzo duże.

Auto zyskało znacząco przedłużony rozstaw osi. Nadwozie zostało zmodyfikowane na tyle, że swoimi gabarytami przewyższa zarówno model 508, jak i 5008. Przypomnijmy, że to wszystko dotyczy samochodu reprezentującego fabrycznie segment B.

Peugeot 208 jako karawan
Nadwozie karawanu jest dłuższe, niż w 508 SW i 5008

Karoseria jest oczywiście trzydrzwiowa. Klasyczna kabina ma dwa miejsca. Jakkolwiek to brzmi, z tyłu jest naprawdę luksusowo. Pikowana skóra, aluminium, prawdziwa stal (oczywiście nierdzewna), chromy, oświetlenie LED. Gdyby klient to widział, mógłby się ucieszyć. Efekt robi wrażenie.

Ciekawi nas, co mieszka pod maską tego pojazdu. Peugeot 208 jako karawan musi mieć wystarczająco dużo mocy, by skutecznie ruszać. Bazowy silnik oferowany w Argentynie w tym modelu to 1.2 PureTech oferujący 82 konie mechaniczne. Zmarły nie musi pędzić, ale lepiej, żeby nie było trzeba pchać samochodu pod górkę.

Peugeot karawan
Wnętrze jest szlachetnie wykonane i wygląda naprawdę luksusowo

Cena tego samochodu nie została ujawniona. Modyfikacje na pewno nie były tanie. Zastanawia nas, czy w tym projekcie był sens ekonomiczny. Niektóre auta, niekoniecznie droższe, mogłyby nadawać się bardziej do takich przeróbek ze względu na większe gabaryty.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

GP Holandii Verstappen

Grand Prix Holandii 2022: Verstappen zwyciężył, Hamilton wściekły

Nowy Ford Mustang

Nowy Ford Mustang coraz bliżej debiutu. Już go słychać