Francuzi podgrzewają atmosferę wokół debiutu swojego największego samochodu użytkowego w gamie. Czego możemy się spodziewać po tym modelu?
Nowe Renault Master będzie z pewnością bardziej zaawansowane konstrukcyjnie od aktualnie oferowanej generacji. Zmiany obejmą zarówno design, jak i technologie. Na tym etapie trudno wykluczyć wersję hybrydową.
Ciekawostką jest sama stylistyka. Jak sugeruje zwiastun, auto ma teraz bardziej wysuniętą maskę. Bystry wzrok dostrzeże również nieco inną linię dachu, która ma wyraźne pochylenia z przodu i z tyłu. Po co? Podejrzewamy, że ma to związek z poprawą właściwości aerodynamicznych samochodu. To z kolei może obniżyć opory powietrza, a co za tym idzie – zmniejszyć spalanie i emisję CO2.
Nowe Renault Master – ładniejsze i lepsze
Choć w takich samochodach design to rzecz drugorzędna, fajnie że nowe Renault Master będzie prezentować się nowocześnie. Po sieci krążą już fotografie szpiegowskie ukazujące ten pojazd w kamuflażu. Można dzięki nim postawić kilka wniosków.
Duże prawdopodobieństwo, że reflektory będą smuklejsze, a zintegrowane z nimi światła do jazdy dziennej przybiorą kształt rogów skierowanych w dół – wzorem osobowych modeli.
Należy spodziewać się również nieco mniejszej atrapy chłodnicy. Jeżeli chodzi o tylną część nadwozia, to lampy pozostaną pionowe i raczej nie będą zachodzić na dwuskrzydłowe drzwi. U góry powinna natomiast znaleźć się nowa kamera oferująca obraz w wysokiej rozdzielczości.
Nowy Master będzie dostępny z większym pakietem systemów wsparcia. Spodziewamy się szerokiego zakresu asystentów ułatwiających jazdę. Niewykluczone, że producent dorzucił także coś z dziedziny komfortu, aby praca za kierownicą była przyjemniejsza i bezpieczniejsza.
Gama jednostek napędowych nie została ujawniona, ale najpewniej udało się zachować silniki Blue dCi, które cieszą się bardzo przyzwoitymi opiniami. Do samochodów użytkowych wciąż najbardziej pasują diesle.
>Odważny pick-up Renault. Przygotowany do zadań specjalnych
Czy Renault pokusi się o wersję elektryczną? Trudno to wykluczyć. Kurierzy jeżdżący na krótkich dystansach już pracują na takich modelach konkurencyjnych marek, dlatego Francuzi z pewnością rozważają taki krok.
Premiera ma odbyć się podczas pokazu Solutrans 21 listopada. Niewykluczone, że zdjęcia i dane techniczne pojawią się w sieci nieco wcześniej.