Włoski samochód sportowy doczekał się wizyty u znanego tunera. Zaowocowało to wzrostem potencjału silnikowego.
Maserati MC20 Novitec to propozycja dla tych, którzy lubią dyskretne zmiany wizualne i znaczące techniczne. Tym gustom muszą towarzyszyć oczywiście grube portfele, bo ten model do tanich zdecydowanie nie należy.
Dyskretny pakiet optyczny objął nowe płetwy na przednim zderzaku, większy, tylny spojler z włókna węglowego i dodatkowe wloty powietrza. Te wszystkie komponenty sprawiły, że auto wygląda nieco bardziej charakternie, a przy tym nie traci swojego pierwotnego designu. Krótko mówiąc, pasują do sylwetki. Całość została uzupełniona felgami Vossen NF 10 (20 cali z przodu, 21 cali z tyłu).
Maserati MC20 Novitec
Samochód został delikatnie obniżony. Sportowe sprężyny osadziły go o 25 milimetrów bliżej nawierzchni. Kluczowe zmiany dotyczą jednostki spalinowej. Trzylitrowy, doładowany silnik V6 Nettuno otrzymał dwa moduły N-TRONIG (plug-and-play) oraz został wsparty nowym układem wydechowym.
Efekty? Przypomnijmy, że seryjny model oferuje 621 koni mechanicznych oraz 730 niutonometrów. Maserati MC20 Novitec generuje natomiast 701 koni mechanicznych i 818 niutonometrów. Osiągi są nieco lepsze. Sprint do setki zajmuje 2,8 sekundy (-0,1), a prędkość maksymalna to 325 km/h.
Wspomniany układ wydechowy może przybrać różne formy. Novitec oferuje aktywny system umożliwiający dobieranie dźwięku. Podejrzewamy, że pakiet znanego tunera jest również kompatybilny z otwartą wersją nadwozia (Ciello). Ceny nie zostały ujawnione, ale na pewno nie ma co liczyć na promocje.