Formy korzystania z samochodu są naprawdę liczne. Firmy stawiają zazwyczaj na leasing, ale coraz większą popularnością cieszą się nowe rozwiązania.
Wśród nich jest szeroko pojęty wynajem – krótko- i długoterminowy. Niektórzy uważają, że jest on dedykowany klientom indywidualnym – nic bardziej mylnego! Car sharing dla firm staje się coraz bardziej pożądaną formą użytkowania pojazdu.
Czy jest najlepszym rozwiązaniem? Wiele zależy od samego trybu użytkowania samochodu. Pamiętajmy, że zadania pracownika mogą być związane z autem tylko przez pewien okres. Podpisywanie klasycznej umowy na 24 czy 36 miesięcy jest więc czymś zbytecznym.
Car sharing dla firm – coraz bardziej popularna alternatywa
Kiedy taka oferta ma sens? Przykładów jest naprawdę sporo. Wystarczy, że dany pracownik, który nie posiada służbowego auta musi udać się na spotkanie w znacząco oddalonym miejscu lub wyjechać na kilkudniową delegację.
W takiej sytuacji wystarczy skorzystać z dedykowanej aplikacji, którą oferuje dany podmiot wynajmujący samochód. Niektóre z nich pozwalają na uzyskiwanie dodatkowych danych, które ujawniają drogę i czas użytkowania pojazdu, co może mieć znaczenie dla Fleet Managerów.
Warto podkreślić, że wszystko odbywa się przez telefon. Krótko mówiąc, niewiele trzeba, by skorzystać z oferty. Dla niektórych może być istotny fakt, że car sharing dla firm obejmuje zarówno auta spalinowe, jak i hybrydowe oraz elektryczne.
Co ważne, oferta też może polegać na subskrypcji – od 24 do 60 miesięcy. Mniejszy zakres użytkowania pojazdu i oddawanie go w wyznaczonym miejscu i terminie oznacza optymalizację kosztów. W przypadku niektórych film można także liczyć na rezygnację z usługi.