w

Czy Alfa Romeo Stelvio QV poradzi sobie z mocnym kombi i topowym hot hatchem? Ciężki pojedynek!

Alfa Romeo Stelvio QV vs BMW M340i vs Mercedes-AMG A 45 S
Czy Alfa Romeo Stelvio QV poradzi sobie z mocnym kombi i topowym hot hatchem? Ciężki pojedynek!

Alfa Romeo Stelvio to jeden z najciekawszych SUV-ów segmentu D. W wersji QV oferuje wprost genialne osiągi.

To zasługa silnika V6 Twin-turbo o pojemności 2,9 litra. Ta zaawansowana technologicznie konstrukcja oddaje do dyspozycji kierowcy aż 510 KM i 600 Nm. Za przenoszenie tych pokaźnych wartości na obie osie odpowiada 8-biegowy automat. Ile to wszystko waży? Dokładnie 1830 kg.

Obok włoskiego modelu zaparkowało niemieckie kombi. To BMW 340i posiadające 3-litrową jednostkę benzynową zdolną generować 374 KM i 500 Nm. Uzupełnieniem dużej mocy jest napęd na obie osie. Za przenoszenie potencjału na koła odpowiada 8-biegowa przekładnia automatyczna. Warto dodać, że „praktyczna bawarka” waży 1745 kg.

Ostatnim zawodnikiem jest Mercedes-AMG A 45 S. To najmocniejszy seryjny hot hatch w historii. Jego 2-litrowa jednostka uzupełniona doładowaniem produkuje 421 KM i 500 Nm. Tutaj także znajdziemy 8-biegowy automat oraz napęd na wszystkie koła. Waga? 1635 kg, czyli mniej niż wspomniani rywale, ale bardzo dużo, jak na kompaktowego hatchbacka.

W tym pojedynku liczy się wydajność. Rolę odegra także fizyka. Czy najmocniejsze z aut poradzi sobie z dużymi oporami powietrza i najwyższą masą? A może to 4-cylindrowy silnik pokaże wyższość nad większymi silnikami? Sprawdźcie to:

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypadek Grosjeana analiza

Dokładna analiza graficzna wypadku Grosjeana. Zobacz, jak reagowała konstrukcja bolidu

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ test

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ ma wszystko, czego można oczekiwać. Supersedan idealny? (TEST)