Alfa Romeo Stelvio to jeden z najciekawszych SUV-ów segmentu D. W wersji QV oferuje wprost genialne osiągi.
To zasługa silnika V6 Twin-turbo o pojemności 2,9 litra. Ta zaawansowana technologicznie konstrukcja oddaje do dyspozycji kierowcy aż 510 KM i 600 Nm. Za przenoszenie tych pokaźnych wartości na obie osie odpowiada 8-biegowy automat. Ile to wszystko waży? Dokładnie 1830 kg.
Obok włoskiego modelu zaparkowało niemieckie kombi. To BMW 340i posiadające 3-litrową jednostkę benzynową zdolną generować 374 KM i 500 Nm. Uzupełnieniem dużej mocy jest napęd na obie osie. Za przenoszenie potencjału na koła odpowiada 8-biegowa przekładnia automatyczna. Warto dodać, że „praktyczna bawarka” waży 1745 kg.
Ostatnim zawodnikiem jest Mercedes-AMG A 45 S. To najmocniejszy seryjny hot hatch w historii. Jego 2-litrowa jednostka uzupełniona doładowaniem produkuje 421 KM i 500 Nm. Tutaj także znajdziemy 8-biegowy automat oraz napęd na wszystkie koła. Waga? 1635 kg, czyli mniej niż wspomniani rywale, ale bardzo dużo, jak na kompaktowego hatchbacka.
W tym pojedynku liczy się wydajność. Rolę odegra także fizyka. Czy najmocniejsze z aut poradzi sobie z dużymi oporami powietrza i najwyższą masą? A może to 4-cylindrowy silnik pokaże wyższość nad większymi silnikami? Sprawdźcie to: