- Samochody elektryczne mają być niedaleką przyszłością motoryzacji. Właśnie dlatego wielu producentów powoli wprowadza takie modele na rynek.
Volkswagen, jako jeden z rynkowych potentatów, również nie próżnuje. W jego gamie jest już model ID.3, który nazywany jest „elektrycznym Golfem”. Jego kompaktowe wymiary, pudełkowata sylwetka i osiągi mają zachęcić nowych klientów, którzy śmielej patrzą na ekologiczne rozwiązania.
Golf GTI vs ID.3 – drag race
Przejdźmy do danych technicznych. Elektryczny Volkswagen w najmocniejszej wersji oferuje 204 KM. Czy taka moc wystarczy, by postraszyć Golfa GTI? Niemiecki, legendarny hot hatch ma pod maską 2-litrowe TSI generujące 245 KM i dysponuje napędem na przednią oś.
Panowie z hiszpańskiego kanału VW postanowili to sprawdzić, choć dystans był bardzo skromny – zaledwie 60 metrów. Nie każdy wie, że w przypadku elektrycznego auta maksymalne parametry (moc i moment) dostępne są od razu, podczas gdy w silniku spalinowym trzeba osiągnąć właściwe obroty. Start jest więc znacznie bardziej sprawny w „elektryku”, ale potem role się odwracają.
https://www.youtube.com/watch?v=mLBDkZF07dQ