Grupa Renault należy do najsilniejszych w branży motoryzacyjnej. Jej marki są istotne także z perspektywy polskiego rynku, dlatego warto przyjrzeć się ich dokonaniom.
Zacznijmy od ogólnych danych. W 2017 roku Grupa Renault sprzedała 3,762 mln pojazdów. To wzrost o 8,5% w porównaniu do wcześniejszych 12 miesięcy. Najlepsze wyniki odnotowano odpowiednio w regionach: Azja-Pacyfik (+17%), Ameryka (+9,9%), Eurazja (+13,6%), Afryka-Bliski Wschód (+8,4%) i Europa (+5,6%). Tym samym udział w rynku wyniósł 4,03%. Zarówno Renault (druga marka pod względem sprzedaży w Europie), jak i Dacia cieszyły się powiększeniem liczby nabywców (+7% i +12%). Podobna sytuacja dotyczy Łady, która znalazła o 18% więcej klientów. Jedynie Samsung (oferowany na rynkach azjatyckich) zanotował spadek o 10%.
Do sukcesu grupy przyczyniły się przede wszystkim modele firmy wiodącej. Wśród najpopularniejszych znajdziemy oczywiście Clio (2 miejsce w segmencie B), Captura (lider miejskich crossoverów), Zoe (lider samochodów elektrycznych), Scenica (2 miejsce w grupie kompaktowych minivanów) i Megane (5 lokata w segmencie C). Sporym zainteresowaniem cieszą się także Talisman (lider we Francji), Koleos (43 tys. zamówień w Chinach) i Kangoo (3 pozycja w klasie kombivanów). W 2017 roku udało się uzyskać najlepszy wynik w historii. Grupa zanotowała rekordy m.in. we Włoszech i Niemczech. Jej wzrost był 2-krotnie większy niż ogólnej tendencji rynku.
Przejdźmy teraz na polskie podwórko. Okazuje się, że nasz rynek również coraz bardziej docenia francuskie produkty. W porównaniu do 2016 roku, Grupa uzyskała o 18% wyższy rezultat i znalazła 60 539 klientów. Tym samym udziału wzrósł do 11%. Samo Renault uzyskało wzrost na poziomie 14%, a Dacia – aż 24%. W rankingu Top 10 marki zajmują odpowiednio 5 i 8 miejsca. Największym wzięciem cieszą się Clio (Top 3), Captur (lider miejskich crossoverów), auta dostawcze (2 miejsce), Duster (lider SUV-ów) i Dokker (lider kombivanów). Dobre rezultaty to zasługa nie tylko klientów indywidualnych, ale też flotowych. Wśród przedsiębiorców Renault i Dacia zajmują 5 i 9 pozycje. Największe zamówienie złożyły firmy z branż spożywczej, telekomunikacyjnej i transportowej.
W bieżącym roku pozycja Grupy Renault powinna się umocnić dzięki debiutowi Dustera. Nowością będzie także kolejna generacja Megane RS, a także wskrzeszenie legendarnej marki Alpine i modelu A110. Jedynym punktem sprzedaży francuskiej legendy w Polsce będzie obiekt w Katowicach. Złożono tam już 19 zamówień, z czego 13 dotyczy wersji Premiere Edition za 256 000 zł.
Na tym nie koniec. Do przyszłego roku mają bowiem powstać/przekształcić się salony spełniające nowe standardy (Renault Store). To oznacza lepszą infrastrukturę, a co za tym idzie – wygodę dla klientów. Istotna wydaje się także rozbudowana sieć specjalistów Renault Sport. Możemy więc spodziewać się stale rosnącej popularności. I tego też życzę całej Grupie.