Jak co roku Forbes publikuje ranking najcenniejszych marek na świecie. Wśród nich są oczywiście te motoryzacyjne. Która z nich okazała się najbardziej wartościowa?
Jak część z Was pewnie się zorientowała, najwyżej stoi Toyota warta 41,1 mld dolarów. Za nią plasuje się Mercedes-Benz (29,2 mld dolarów), a podium zamyka BMW (28,7 mld dolarów). Dziwi nas trochę brak Volkswagena na tej liście, choć pojawiły się koncernowi kuzyni: Audi i Porsche. Oto pozycje w Top 100 marek samochodowych:
8. Toyota – 41,1 mld dolarów
17. Mercedes-Benz – 29,2 mld dolarów
21. BMW – 28,7 mld dolarów
26. Honda – 24 mld dolarów
37. Audi – 14,1 mld dolarów
39. Ford – 13,8 mld dolarów
57. Chevrolet – 10,3 mld dolarów
60. Porsche – 9,6 mld dolarów
64. Lexus – 9,1 mld dolarów
67. Nissan – 9 mld dolarów
68. Hyundai – 8,9 mld dolarów
A tutaj mamy Top 10 wszystkich firm znajdujących się w rankingu:
01. Apple – 170 mld dolarów (technologie)
02. Google – 101,8 mld dolarów (technologie)
03. Microsoft – 87 mld dolarów (technologie)
04. Facebook – 73,5 mld dolarów (technologie)
05. Coca-Cola – 56,4 mld dolarów (napoje)
06. Amazon – 54,1 mld dolarów (technologie)
07. Disney – 48,9 mld dolarów (rozrywka)
08. Toyota – 41,1 mld dolarów (motoryzacja)
09. McDonalds – 40,3 mld dolarów (restauracje)
10. Samsung – 38,2 mld dolarów (technologie)