w

Lista najcenniejszych marek motoryzacyjnych według Forbesa

Jak co roku Forbes publikuje ranking najcenniejszych marek na świecie. Wśród nich są oczywiście te motoryzacyjne. Która z nich okazała się najbardziej wartościowa?

 

Jak część z Was pewnie się zorientowała, najwyżej stoi Toyota warta 41,1 mld dolarów. Za nią plasuje się Mercedes-Benz (29,2 mld dolarów), a podium zamyka BMW (28,7 mld dolarów). Dziwi nas trochę brak Volkswagena na tej liście, choć pojawiły się koncernowi kuzyni: Audi i Porsche. Oto pozycje w Top 100 marek samochodowych:

8. Toyota – 41,1 mld dolarów
17. Mercedes-Benz – 29,2 mld dolarów
21. BMW – 28,7 mld dolarów
26. Honda – 24 mld dolarów
37. Audi – 14,1 mld dolarów
39. Ford – 13,8 mld dolarów
57. Chevrolet – 10,3 mld dolarów
60. Porsche – 9,6 mld dolarów
64. Lexus – 9,1 mld dolarów
67. Nissan – 9 mld dolarów
68. Hyundai – 8,9 mld dolarów

A tutaj mamy Top 10 wszystkich firm znajdujących się w rankingu:

01. Apple – 170 mld dolarów (technologie)
02. Google – 101,8 mld dolarów (technologie)
03. Microsoft – 87 mld dolarów (technologie)
04. Facebook – 73,5 mld dolarów (technologie)
05. Coca-Cola – 56,4 mld dolarów (napoje)
06. Amazon – 54,1 mld dolarów (technologie)
07. Disney – 48,9 mld dolarów (rozrywka)
08. Toyota – 41,1 mld dolarów (motoryzacja)
09. McDonalds – 40,3 mld dolarów (restauracje)
10. Samsung – 38,2 mld dolarów (technologie)

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

SEAT potrzebuje Twojej pomocy. Wymyśl nazwę dla nowego modelu!

Ukraińska policja kupiła 635 Outlanderów