W pełni elektryczna alternatywa Golfa ma trafić na rynek już w 2020 roku.
Podczas targów w Paryżu Volkswagen zaprezentował koncepcyjny model, który zdaniem przedstawicieli marki zapowiada rewolucję w klasie kompaktowych samochodów elektrycznych. Samochód bazuje na platformie o nazwie Modular Electric Drive Kit, która w przyszłości ma posłużyć do stworzenia całej gamy modeli „na prąd”. Źródłem napędu stanie się generujący moc 168 KM silnik elektryczny, który wraz z jednobiegową przekładnią umieszczony został na tylnej osi. Produkcyjny ID ma być zdolny do osiągnięcia pierwszej „setki” w 8 sekund i maksymalnie ma pędzić z prędkością sięgającą 160 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu w zależności od wybranego wariantu ma sięgać od 401 do 600 KM. Co ciekawe, Volkswagen planuje oferować produkcyjną wersję w praktycznie identycznych cenach, jak podobnie wyposażony Golf. Do seryjnego modelu z pewnością nie trafi interesujący projekt wnętrza – jedynym fizycznym przyciskiem pozostał włącznik świateł awaryjnych, całą resztą steruje się za pomocą wszechobecnych ekranów. Oczywiście, samochód ma być wyposażony w tryb autonomiczny. Aby go aktywować, wystarczy przytrzymać umieszczone na kierownicy logo VW przez 5 sekund – wolant schowa się wówczas w desce rozdzielczej, a kontrolę przejmą zaawansowane systemy.
Źródło: Motor1