w

Toyota Auris po liftingu debiutuje w Genewie

Aurisa zna chyba każdy. Japoński hatchack przeszedł ostatnio kurację odmładzającą.

toyota_auris_facelift_2015_2

Różnice widać szczególnie z przodu, gdzie pojawiły się przeprojektowane reflektory, grill i zderzak. Z tyłu natomiast można zauważyć lampy z innym wypełnieniem. Z kolei we wnętrzu największą nowością jest ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości. Toyota poprawiła także materiały wykończeniowe.

toyota_auris_facelift_2015_3

W gamie jednostek napędowych debiutuje 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, generujący 114 KM i 185 Nm. Współpracuje on z 6-biegowym manualem, który przenosi moc na oś przednią. Tak skonfigurowany Auris przyspiesza do setki w 10,1 sekundy i rozpędza się do 201 km/h. Średnie zużycie paliwa? Według producenta 4,7 litra w cyklu mieszanym. Kolejną jednostką jest diesel z rodziny D-4D o pojemności 1,4 litra, który otrzymał nową turbinę, tłoki i kilka innych elementów osprzętu. Z tą 90-konną jednostką (205 Nm) japoński kompakt przyspiesza do 100 km/h w 12,5 sekundy i rozpędza się do 180 km/h, przy średnim zużyciu paliwa na poziome 3,4 litra w cyklu mieszanym. Warto dodać, że 1.4 D-4D spełnia już normy emisji spalin Euro 6. Debiutantem w gamie jest natomiast nowy diesel o pojemności 1,6 litra, który zastępuje wysłużonego 2-litrowca. Generuje on 112 KM i 270 Nm i zużywa średnio 3,7 litra oleju napędowego na 100 km.

 

Źródło: WCF

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

McLaren 675LT

Kia Cee?d GT Line