Moda na SUV-y i crossovery jeszcze trwa, ale pragmatyczne nadwozia takie jak kombi wciąż mają swoich zagorzałych zwolenników. I trudno się temu dziwić.
Zachowując przynależność do tego samego segmentu, kombi zawsze lepiej prowadzi się od wspomnianego SUV-a, zużywa mniej paliwa z tym samym silnikiem i lepiej tłumi nierówności. Gorsze jest jedynie w pokonywaniu wysokich przeszkód (skromniejszy prześwit) i wielu twierdzi, że zazwyczaj gorzej wygląda.
W przypadku włoskich modeli raczej nie trzeba obawiać się o design. Alfa Romeo Giulia Sport Wagon mogłaby to potwierdzić, gdyby tylko ktoś pozwolił na jej debiut. W przypadku aktualnie oferowanego modelu trudno na to liczyć, ale w tym kolejnym – kto wie…
Do sieci trafiły kolejne grafiki niezależnego projektanta, który pokazał swoją własną wizję Giulii w praktycznej odmianie nadwoziowej. Jak można się domyślać, Sugar Design wykorzystał najnowszy nurt stylistyczny marki, który został wprowadzony przez Tonale.
Efekty? Naprawdę godne. Pas przedni ma zdobią zadziornie patrzące reflektory, które sąsiadują z trójkątnym grillem. Z tyłu dominują wąskie lampy, które biegną aż do logo producenta – tym samym zajmując niemal całą szerokość.
Bardzo fajnie prezentują się dyskretne przetłoczenia, mocno pochylona szyba z tyłu oraz dyfuzor. Całość została dopełniona charakterystycznymi felgami. Uwagę zwraca także brak klamek w tylnych drzwiach. Zamiast nich zastosowany ostał przyciski umieszczone nad chromowanymi listwami.
Gdyby tak wyglądało Alfa Romeo Giulia Sport Wagon, to trudno byłoby wskazać SUV-a o atrakcyjniejszej stylistyce. Czy Włosi w końcu zdecydują się na kombi i wykorzystają pomysły z tego niezależnego projektu? Tego byśmy sobie życzyli. Raczej trudno sobie wyobrazić lepiej wyglądający model z tym rodzajem nadwozia.
Nowa Giulia wciąż nie została oficjalnie odkryta. Nie wiadomo też jaką technologię będzie skrywać. Wydaje się jednak, że wykorzysta podzespoły z Peugeota, bo Alfa Romeo należy dziś do tego samego koncernu (Stellantis). Jeżeli auto doczeka się wersji Quadrifoglio, to najpewniej będzie to hybryda plug-in. Na potwierdzenie jakichkolwiek informacji musimy jednak jeszcze zaczekać.