Francuska marka ujawniła zaktualizowaną wersję swojego kompaktowego SUV-a.
Citroen C5 Aircross 2022 został przedstawiony na oficjalnych zdjęciach. Trzeba przyznać, że zmiany są naprawdę wyraźne. Motywy stylistyczne wykorzystane w tym modelu mogą być zwiastunem nowego nurtu designu, który pojawi się w innych samochodach producenta.
Najciekawiej prezentuje się pas przedni, gdzie zagościło wiele nowych elementów Reflektory zostały scalone ze światłami do jazdy dziennej – do tej pory były to niezależne twory. Mają nietypowy kształt, który nie przypomina innych Citroenów. Wyglądają bardzo ciekawie
W oczy rzucają się także przeprojektowany zderzak ze zmodyfikowanymi osłonami oraz zupełnie nowy grill, z którym sąsiadują czarne szewrony. Metamorfoza tylnej części karoserii jest skromniejsza. Nowości ograniczyły się do kloszy lamp. Warto w tym miejscu dodać, że Citroen C5 Aircross 2022 będzie dostępny z nowymi lakierami i wzorami felg.
Citroen C5 Aircross 2022 – wnętrze
Nie spodziewaliśmy się aż tak gruntownych zmian w kabinie samochodu. Kokpit został w dużym stopniu przeprojektowany i prezentuje się inaczej, niż ten montowany w odmianie sprzed liftingu. Kluczem jest tu konsola.
Centralne miejsce zajął nowy 10-calowy ekran dotykowy z prostszym interfejsem. Żeby ułatwić dostęp do zintegrowanego panelu klimatyzacji, cały czas wyświetla się regulacja temperatury. Warto dodać, że instrument wystaje poza obrys deski.
Pod wyświetlaczem zagościły nowe dysze nawiewu, przyciski funkcyjne (dotykowe i fizyczne), dwa gniazda USB i jedno 12V, indukcyjna ładowarka, nowy selektor skrzyni automatycznej oraz dodatkowa wnęka na drobiazgi. Z kolei wskaźniki pozostały cyfrowe. Wydaje się, że mają ten same motywy.
Citroen C5 Aircross 2022 – silniki
Francuska marka nie ujawniła szczegółów technicznych dotyczących jednostek napędowych. Jesteśmy jednak przekonani, że w gamie pozostanie konstrukcja 1.2 PureTech występująca z sześciobiegowym manualem lub ośmiobiegowym automatem. Niewykluczone, że będzie dostępna w 155-konnej wersji (dotychczas tylko w 130-konnej).
Citroen C5 Aircross po liftingu na pewno utrzyma w ofercie hybrydę Plug-in, która oferuje 225 koni mechanicznych, automatyczną przekładnię oraz napęd na przód. Jej zasięg w trybie elektrycznym wynosi około 45 kilometrów (w warunkach rzeczywistych).
Jeszcze nie wiadomo, co ze 130-konnym dieslem 1.5 BlueHDi, który uchodzi za udaną propozycję. Producenci coraz śmielej rezygnują z takich jednostek, co nie napawa optymizmem (wciąż nie ma bardziej oszczędnych i praktycznych układów na dłuższe dystanse).
Marka coraz poważniej traktuje napędy alternatywne, ale podejrzewamy, że wersja w pełni elektryczna nie zostanie zaoferowana. W najbliższych dniach powinny pojawić się kluczowe informacje na ten temat.