Marka ze Stuttgartu zaprezentowała światu nową generację swojego uterenowionego kombi należącego do segmentu D.
Mercedes-Benz Klasy C All-Terrain 2022 wyróżnia się designem, który został wzbogacony plastikowymi nakładkami chroniącymi dolne partie nadwozia. Można również dostrzec lekko zmodyfikowane zderzaki oraz zwiększony prześwit – o 40 milimetrów.
Dzięki tej ostatniej wartości, pokonywanie przeszkód terenowych, a także wysokich krawężników jest wyraźnie łatwiejsze. Warto dodać, że auto zostało również wyposażone w selektor trybów jazdy z dwoma dodatkowymi wariantami: Offroad oraz Offroad+. Ich wzbogaceniem jest system regulacji zjazdu i asystent pokonywania stromych podjazdów.
Wśród opcji znajduje się system Digital Light, który jest zintegrowany ze wspomnianymi trybami jazdy. Po ich aktywowaniu, snop światła ułatwia dostrzeżenie przeszkód (szerszy kąt zapewniający lepszą widoczność). Działa do prędkości 50 km/h.
Dwa litry pod maską
Klient ma do wyboru jeden z dwóch silników czterocylindrowych. Oba posiadają dwa litry pojemności. Różnią się jednak konstrukcyjne. Pierwszy to jednostka benzynowa M254, a drugi – diesel OM 654 M.
Warto dodać, że obie konstrukcje mają rozrusznik połączony z alternatorem (ISG). Tym sposobem tworzy się układ miękkiej hybrydy oferujący 20 koni mechanicznych będącyc elektrycznym wsparciem.
Podobnie jak pozostałe warianty, Mercedes-Benz Klasy C All-Terrain 2022 oferuje szeroki zakres systemów wspierających kierowcę. Nie brakuje także długiej listy opcji. Przewagą uterenowionej wersji jest nieco szersze wnętrze zapewniające jeszcze więcej przestrzeni.