w

Nowy Peugeot 308 SW (2022) wyceniony. Podstawa za 91 800 złotych

Peugeot 308 SW 2022 - cennik
Nowy Peugeot 308 SW (2022) wyceniony. Podstawa za 91 800 złotych

Kompaktowe kombi z Francji doczekało się polskiego cennika. Tanio nie jest, ale bazowa konfiguracja oferuje całkiem sporo.

Nowy Peugeot 308 SW wygląda świetnie. Tak atrakcyjnego modelu z praktycznym nadwoziem w segmencie C dawno nie było. Francuzi wykonali kawał dobrej roboty, ale to stylistyka nie jest gwarantem sukcesu.

Peugeot 308 SW Active Pack - wnętrze
Bazowa wersja wygląda we wnętrzu bardzo dobrze i jest bogato wyposażona

To samo dotyczy wnętrza. Nowoczesne centrum dowodzenia dla kierowcy okraszono materiałami wysokiej jakości. Pod względem przestrzeni nie jest rekordowo, ale cztery osoby powinny zmieścić się bez problemu.

Peugeot 308 SW Active Pack 2022 - design
Tak prezentuje się konfiguracja Active Pack (podstawowa) z zewnątrz

Przejdźmy jednak do kluczowych kwestii. Bazowy Peugeot 308 SW to wydatek 91 800 złotych. Tyle kosztuje odmiana z wyposażeniem Active Pack (pierwszy poziom), które jest uzupełnione silnikiem 1.2 PureTech (110 koni mechanicznych) współpracującym z sześciobiegową przekładnią manualną.

Peugeot 308 SW 2022 – cennik

Na drugim biegunie cennika znajduje się topowa hybryda plug-in zintegrowana z wyposażeniem GT Pack (piąty poziom). Chętni muszą na nią przeznaczyć 181 000 złotych. W ofercie jest także diesel, który może współpracować z sześciobiegowym manualem lub ośmiobiegowym automatem (dopłata 8500 złotych). Jego ceny startują od 106 000 złotych. Tak wygląda polski cennik Peugeota 308 SW:

Nowy Peugeot 308 SW - cennik
Ceny wahają się od 91 800 do 181 000 złotych

Duże prawdopodobieństwo, że największą popularnością będzie cieszyć się konfiguracja oparta na 130-konnym silniku PureTech, ośmiobiegowym automacie i wyposażeniu Allure. Cena regularna? 114 400 złotych.

Peugeot 308 SW – silniki i dane techniczne

Nowe kompaktowe kombi występuje aktualnie w siedmiu konfiguracjach silnikowych. Warto dodać, że każda posiada napęd na oś przednią. Tak wygląda gama jednostek napędowych:

  • 1.2 PureTech (110 koni mechanicznych, 205 niutonometrów, sześciobiegowy manual, 0-100 km/h: 10,8 sekundy, v-max: 198 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6 litra)
  • 1.2 PureTech (130 koni mechanicznych, 230 niutonometrów, sześciobiegowy manual, 0-100 km/h: 9,8 sekundy, v-max: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7 litra)
  • 1.2 PureTech (130 koni mechanicznych, 231 niutonometrów, ośmiobiegowy automat, 0-100 km/h: 9,9 sekundy, v-max: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9 litra)
  • 1.5 BlueHDi (130 koni mechanicznych, 299 niutonometrów, sześciobiegowy manual, 0-100 km/h: 10,7 sekundy, v-max: 207 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,5 litra)
  • 1.5 BlueHDi (130 koni mechanicznych, 300 niutonometrów, ośmiobiegowy automat, 0-100 km/h: 10,9 sekundy, v-max: 207 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,7 litra)
  • 1.6 Hybrid (180 koni mechanicznych, 360 niutonometrów, ośmiobiegowy automat, 0-100 km/h: 7,7 sekundy, v-max: 225 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,1 litra, zasięg w trybie elektrycznym: do 72 kilometrów)
  • 1.6 Hybrid (225 koni mechanicznych, 360 niutonometrów, ośmiobiegowy automat, 0-100 km/h: 7,6 sekundy, v-max: 235 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2 litra, zasięg w trybie elektrycznym: do 68 kilometrów)

Co ciekawe, francuska marka zastosowała elektroniczne ograniczenia prędkości w 130-konnych wariantach benzynowych i konfiguracjach hybrydowych. To oznacza, że samochód jest w stanie jechać szybciej. Jeszcze bardziej intrygujące są różnice „kagańców”. Jeden pozwala jechać maksymalnie 210 km/h, drugi 225 km/h, a trzeci – dokładnie 235 km/h.

Peugeot 308 SW 2022 – wersje wyposażenia

Oferta nowego kompaktowego kombi Peugeota jest szeroka i daje bardzo duże możliwości konfiguracyjne. Klient może wybierać spośród pięciu podstawowych poziomów wyposażenia:

  • Active Pack (czujniki parkowania z tyłu, automatyczne hamowanie awaryjne, bezkluczykowe uruchamianie silnika, 10-calowy ekran dotykowy, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, system monitorowania pasa ruchu, Mirror Screen, elektryczny hamulec postojowy, 16-calowe felgi, 10-calowe, cyfrowe wskaźniki, reflektory przednie LED< elektryczne lusterka i skórzana kierownica wielofunkcyjna)
  • Allure (dodatkowo system automatycznego hamowania wykrywający pieszych, kamera cofania z czujnikami, chromowany grill, automatyczne światła drogowe, 17-calowe felgi, oświetlenie nastrojowe w ośmiu kolorach, tapicerka ze wstawkami ze skóry ekologicznej, przyciemniane szyby z tyłu)
  • Allure Pack (dodatkowo dostęp bezkluczykowy, indukcyjna ładowarka, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach, asystent cofania wykrywający pojazdy w ruchu poprzecznym)
  • GT (dodatkowo relingi dachowe w kolorze Onyx, chromowane ozdoby w grillu, 18-calowe felgi, aluminiowe nakładki na pedały, listwy dekoracyjne w drzwiach, cyfrowe wskaźniki 3D, reflektory Matrix LED, tapicerka z Alcantary oraz Driver Sport Pack)
  • GT Pack (dodatkowo system utrzymywania pasa ruchu, podgrzewane fotele z funkcją masażu, kamery 360 stopni, elektrycznie i bezdotykowo sterowana klapa bagażnika oraz fotel kierowcy AGR)

Nowy Peugeot 308 SW 2022 jest dopracowanym autem, dlatego ma szanse na sukces. Ceny może nie są okazyjne, ale pamiętajmy, że marka aspiruje do klasy premium, co zmienia obraz. Czy klienci przekonają się do takiej koncepcji? Czas pokaże.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes Klasy C All-terrain 2022 - no official

Mercedes Klasy C All-Terrain 2022 – tak może wyglądać terenowe kombi ze Stuttgartu

Genesis GV60 2022

Genesis GV60 przyłapany. Nadjeżdża elektryczny crossover z kamerami zamiast lusterek