Francuska marka ogłosiła strategię „Renaulution”, która zakłada plany na najbliższą dekadę. Wśród nich jest oczywiście wprowadzenie kolejnych aut elektrycznych.
Model, którego właśnie zapowiedziano może zostać ich fundamentem. To Renault Megane EV 2022, czyli kompakt skrywający układ napędowy na prąd. Wraz informacją zaprezentowano fragmenty karoserii i wnętrza, które pozwalają na kilka wniosków.
Zacznijmy od designu. Należy się spodziewać rozwinięcia dotychczasowego języka stylistycznego, a nie wprowadzenia czegoś od zera. I słusznie, bo aktualny nurt jest strzałem w dziesiątkę – pasuje do wielu sylwetek i cieszy się dobrą opinią. Z tyłu zagoszczą lampy z ledowymi przedłużeniami aż do logo. W oczy rzucają się także łagodne kształty oraz nowy znaczek.
Co jeszcze? To, czego nie ujawniono. Duże prawdopodobieństwo, że auto otrzyma podwyższone nadwozie i plastikowe osłony dolnych krawędzi karoserii. To oznacza, że trafi do grupy crossoverów, które są najnowszym trendem rynkowym.
Wewnętrzna rewolucja
We wnętrzu wprowadzono jednak wiele nowości. Motyw kokpitu to inspiracja pomysłem wprowadzonym przez Mercedesa. Kluczowym rozwiązaniem jest umieszczenie dwóch ekranów w jednej ramce. Przedziela je dysza nawiewu.
Jak można się domyślać, pierwszy to cyfrowe wskaźniki, a drugi – dotykowy ekran multimedialny. Ich wielkości są jednak zróżnicowane. Ten drugi jest wkomponowany pionowo i zajmuje praktycznie całą konsolę środkową. To oznacza, że został zintegrowany z panelem klimatyzacji.
Nie zabraknie także „wiszącej półki” z indukcyjną ładowarką i licznych schowków, wnęk oraz kieszeni. Jeżeli chodzi o inne cechy charakterystyczne projektu, to warto wyróżnić kratki nawiewu po stronie pasażera, drewniane dekory i wąskie listwy led odpowiedzialne za oświetlenie ambientowe.
Renault Megane EV – dane techniczne
Francuska firma nie ujawniła jeszcze szczegółów technicznych dotyczących nowego modelu. Można jednak spojrzeć w stronę innego debiutanta francusko-japońskiego aliansu. To Nissan Ariya, który wykorzystuje platformę CMF-EV. Występuje z bateriami o pojemnościach 65 kWh i 90 kWh. Podstawowa wersja generuje 218 koni mechanicznych oraz 300 niutonometrów.
Jest wielce prawdopodobne, że Renault Megane EV będzie korzystało ze zbliżonej albo takiej samej technologii. Pozostaje już tylko zaczekać na oficjalną premierę. Samochód powinien pojawić się na europejskich drogach w 2022 roku.