Elektryczne napędy coraz częściej trafiają do pojazdów użytkowych i użytkowo-osobowych, wśród których znajduje się francuski kombivan.
Peugeot e-Rifter, bo taką nosi nazwę, nie wyróżnia się stylistycznie na tle konwencjonalnej wersji silnikowej. To oczywiście zaleta, bo te wszystkie udziwnienia designerskie, których dopuszczają się producenci w takich przypadkach, tak naprawdę niewiele wnoszą. Największymi wyróżnikami są dodatkowe oznaczenie i wtyczka zamiast wlewu paliwa. I bardzo dobrze.
We wnętrzu znajdziemy wiele praktycznych rozwiązań. Przestrzeń nad głowami wypełniły solidne i całkiem estetycznie wyglądające półki. Poza tym, kierowca może liczyć na cyfrowe zegary, małą kierownicę, ekran multimedialny i wiele nowoczesnych systemów wpływających na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy.
Peugeot e-Rifter – dane techniczne
Francuski kombivan bazuje na modułowej platformie EMP2. Jego elektryczny silnik oferuje 136 koni mechanicznych oraz 260 niutonometrów. Moc trafia oczywiście na oś przednią. Dynamika to drugorzędna sprawa, ale można oczekiwać setki po upływie około 10-11 sekund.
Znacznie ważniejsza jest bateria o pojemności 50 kW. Według norm WLTP ma ona zapewniać zasięg na poziomie 280 kilometrów. Całkiem nieźle. Warto dodać, że układ umożliwia ładowanie za pośrednictwem szybkich stacji 100 kW, które napełnią baterię do 80% w 30 minut. W przypadku wallboxa, proces wydłuża się do 5-7 godzin (7,4-11 kW).
W aucie zastosowano trzy tryby wpływające na potencjał układu napędowego: Eco (80 KM, 180 Nm), Normal (107 KM, 220 Nm) oraz Power (136 KM, 260 Nm). Warto dodać, że e-Rifter będzie dostępny w dwóch długościach: Standard (4,4 metra) oraz Long (4,75 metra). Elektryczny wariant potrafi zmieścić od 775 litrów do 4000 litrów bagażu (przy złożonych rzędach z tyłu).