w

Volkswagen ID.4 GTX oficjalnie! Ma 300 koni i robi setkę w 6,2 sekundy

Volkswagen ID.4 GTX 2021
Volkswagen ID.4 GTX oficjalnie! Ma 300 koni i robi setkę w 6,2 sekundy

Niemiecka marka z Wolfsburga pochwaliła się kolejną wariacją modelu, który został tegorocznym kandydatem World Car Of The Year.

Volkswagen ID.4 GTX nawiązuje, przynajmniej z nazwy, do wielu usportowionych modeli, które były produkowane w ostatnich czterech dekadach. Wśród nich można wyróżnić na przykład legendarne coupe, czyli Scirocco drugiej generacji. Znaczek GTX ma być dostępny tylko w mocniejszych odmianach modeli elektrycznych.

ID.4 GTX design
Auto wyróżniają polakierowane osłony, dodatkowe elementy oświetlenia i przedni wlot powietrza

Samochód jest standardowo wyposażony w reflektory IQ LED, czarny spojler, czarny wlot powietrza, dodatkowe elementy oświetlenia, polakierowane osłony boczne, a także oznaczenia. Nie zabrakło również dedykowanych, 20-calowych felg (wśród opcji są 21-calowe).

Volkswagen ID.4 GTX interior
Wnętrze zyskało podgrzewaną kierownicę i tapicerkę z czerwonymi nićmi

We wnętrzu znajdziemy natomiast czerwone przeszycia kontrastujące z czarnymi dekorami. Nie zabrakło również sportowej kierownicy (z funkcją podgrzewania) i oświetlenia ambientowego, które wyróżnia się aż trzydziestoma barwami.

Volkswagen ID.4 GTX – dane techniczne

W aucie zastosowano dodatkowy silnik na przedniej osi. Uzupełnia on 201-konną jednostkę zamontowaną z tyłu. Łączny potencjał tego wariantu to 295 koni mechanicznych. Całość trafia na obie osie, co zapewnia sprint do setki w 6,2 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą około 180 km/h.

VW ID.4 GTX osiągi
Samochód zapewnia setkę w 6,2 sekundy i rozpędza się do 180 km/h

Volkswagen ID.4 GTX występuje seryjnie z baterią o pojemności 77 kWh. Wiadomo, że samochód jest cięższy od konwencjonalnej wersji, choć producent nie ujawnił jeszcze o ile kilogramów. Wiemy jednak, że zasięg według norm WLTP ma wynosić 480 kilometrów.

Volkswagen ID.4 fotele
Z wygodnych foteli nie będzie trzeba wysiadać przez 480 kilometrów (normy WLTP)

Warto dodać, że ID.4 GTX może być ładowany z mocą 125 KW – tak samo, jak słabszy wariant. Jak zapewniają przedstawiciele Volkswagena, w ciągu 30 minut można uzupełnić baterię na tyle, by pokonać 186 kilometrów.

Wśród opcji ma pojawić się pakiet sportowy, który obejmie obniżone o 15 milimetrów zawieszenie oraz progresywny układ kierowniczy. Chętni będą mogli również zdecydować się na adaptacyjne amortyzatory DCC (Sport Plus).

Ile kosztuje Volkswagen ID.4 GTX? Ceny na rynku niemieckim startują od 50 415 euro.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Droga S3 które odcinki otwarte

Szybciej do Świnoujścia. Nowe fragmenty S3 już otwarte

Volkswagen ID.5 zapowiedź

Volkswagen ID.5 nadjeżdża. Gdy ID.4 wydaje się nudny