Nowy wariant Panamery jest bardzo szybki, a przy tym nieco przyjaźniejszy dla środowiska.
2.9 litrowy motor V6 wspomagany dwiema turbosprężarkami współpracuje z silnikiem elektrycznym i zestawem litowo-jonowych baterii. Układ pozwolił na wykrzesanie 462 KM oraz 700 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu sprint do „setki” trwa 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 278 km/h. Ponadto Panamera 4 E-Hybrid potrafi przejechać około 51 kilometrów na „prądzie”. Dzięki temu średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 2,5 litra na 100 kilometrów, a emisja CO2 do atmosfery ma kształtować się na poziomie 56 g/km – to znakomite wyniki jak na ważącą nieco ponad 2 tony limuzynę, ale zbliżenie się do nich będzie wymagać bardzo delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu. Pierwsze samochody mają trafić do klientów w połowie kwietnia 2017 roku.
Źródło: Motor1