w

Paryż 2016: Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Nowy wariant Panamery jest bardzo szybki, a przy tym nieco przyjaźniejszy dla środowiska.

porsche_panamera_4ehybrid_4

2.9 litrowy motor V6 wspomagany dwiema turbosprężarkami współpracuje z silnikiem elektrycznym i zestawem litowo-jonowych baterii. Układ pozwolił na wykrzesanie 462 KM oraz 700 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu sprint do „setki” trwa 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 278 km/h. Ponadto Panamera 4 E-Hybrid potrafi przejechać około 51 kilometrów na „prądzie”. Dzięki temu średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 2,5 litra na 100 kilometrów, a emisja CO2 do atmosfery ma kształtować się na poziomie 56 g/km – to znakomite wyniki jak na ważącą nieco ponad 2 tony limuzynę, ale zbliżenie się do nich będzie wymagać bardzo delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu. Pierwsze samochody mają trafić do klientów w połowie kwietnia 2017 roku.

 

Źródło: Motor1

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lexus IS po liftingu

Paryż 2016: Renault Twingo GT