w

Nowy silnik Toyoty!

Wraz z Aurisem po liftingu, Toyota prezentuje nową jednostkę napędową.

toyota_auris_facelift_2015_1

Co ciekawe, japońska marka uległa modzie na downsizing. Rezultatem tego jest 4-cylindrowy benzyniak o pojemności 1,2 litra wspierany przez turbinę. Silnik został wyposażony w system zmiennej pracy układu rozrządu (Variable Valve Timing ? inteligent Wide). Moc? 116 KM i 185 Nm (1500-4000 obr./min.). Z tą jednostką kompaktowa Toyota ma osiągać setkę w 10,1 sekundy i zadowalać się 4,7 litra w cyklu mieszanym na 100 km.

toyota_1.2_vvt-i_2015_1

 

Nowością w tego typu jednostce jest połączenie pracy cyklów Otto i Atkinsona, co jest rezultatem zastosowania układu opóźniania zamykania zaworów. Przy bardzo niskim obciążeniu zaworów, jednostka pracuje jedynie w cyklu Atkinsona. Przy większym obciążeniu, silnik przechodzi w cykl Otto. Inżynierowie Toyoty zastosowali także układ podwójnego chłodzenia (osobne chłodzenie turbosprężarki i osobno intercooler chłodzący silnik). Co więcej, pojawił się także wymiennik ciepła w układzie wydechowym, który obniża temperaturę spalin trafiających do turbo. Zastosowano również inteligentny rozrusznik, który podczas wyłączenia jednostki przez system Start/Stop ustawia tłok odpowiednio do suwu sprężania. Dzięki temu rozwiązaniu ponowne uruchomienie jednostki wiąże się z szybszą, mniej energochłonną i płynniejszą reakcją.

 

Źródło: Toyota

 

 

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi Q8 zadebiutuje w 2018 roku!

Opel Adam – nowa skrzynia biegów