Po serii zapowiedzi nadszedł czas na oficjalną premierę. Oto najnowsze coupe japońskiego producenta.
Nissan Z 2022 prezentuje się bardzo okazale. Jego design nie jest jednak zaskoczeniem, bo koncepcyjna wersja była podobna. Ponadto, do sieci co jakiś czas trafiały amatorskie zdjęcia przedstawiające ten model bez kamuflażu.
Tak czy inaczej, możemy cieszyć się z atrakcyjnej sylwetki, która z jednej strony ma w sobie sporo nowoczesności, a z drugiej – nawiązuje do sportowych modeli sprzed lat. Świetnym tego przykładem jest tylne oświetlenie, które zostało zaprojektowane zgodnie z motywem znanym z Nissana 300 ZX.
Sportowe wnętrze
We wnętrzu natomiast znajdziemy unikatowy kokpit. Zegary są oczywiście cyfrowe. Przed nimi zagościła kierownica z logo „Z”. Co ciekawe, nie jest spłaszczona na dole – widać, że projektantom zależało na klasyce. Na podszybiu znalazły się dodatkowe wskaźniki, podobnie jak w 350Z.
Pod wspomnianymi wskaźnikami wkomponowano konsolę centralną z dotykowym ekranem multimedialnym i niezależnym panelem klimatyzacji opartym na trzech pokrętłach. Uwagę zwracają także dysze nawiewu umieszczone przy klamkach, na panelach drzwiowych.
Kabina oferuje również dwa sportowe fotele z głębokim wyprofilowaniem. Można więc spodziewać się dobrego podparcia bocznego. Ich zakres regulacji nie powinien budzić zastrzeżeń. Z pewnością da się osadzić je nisko.
Nissan Z 2022 – dane techniczne
Japońskie coupe skrywa doładowaną jednostkę benzynową o pojemności trzech litrów. Silnik V6 generuje 400 koni mechanicznych i 475 niutonometrów momentu obrotowego. Za przeniesienie mocy na tylne koła może odpowiadać sześciobiegowy manual lub dziewięciobiegowy automat. Auto wyposażone w przekładnie mechaniczną posiada zaawansowany system kontroli startuj, a także wał napędowy wykonany z kompozytów.
Inżynierowie popracowali również nad zawieszeniem. Amortyzatory mają większą średnicę, niż te z 370Z. Dzięki temu redukują tłumienie o 20 procent. Zastosowanie podwójnych wahaczy o nowej geometrii zapewnia natomiast lepszą sztywność.
Za wytracanie prędkości odpowiadają natomiast duże tarcze zintegrowane z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i dwutłoczkowymi z tyłu. Nissan Z 2022 będzie oferowany w dwóch wersjach: Sport i Performance. Ta druga oferuje szersze koła (255/40 zamiast 245/45) i mechanizm różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Oferta ma obejmować także limitowaną edycję „Z Proto”, która ma unikatową konfigurację stylistyczną. Taka wersja doczeka się 240 egzemplarzy.