w

Ford E-Transit Custom 2023 oficjalnie. Po cichu przewiezie towar i dostarczy przesyłki

Elektryczny Ford Transit
Ford E-Transit Custom 2023 oficjalnie. Po cichu przewiezie towar i dostarczy przesyłki

Amerykańska marka rozwija gamę swoich samochodów użytkowych na prąd. Oto jej kolejny reprezentant.

Ford E-Transit Custom 2023 został oficjalnie przedstawiony z danymi technicznymi. Jest taki, jaki miał być – praktyczny, nowoczesny, a przy tym całkiem ładny, jak na „dostawcze standardy”. Czy podbije rynek? No cóż, auta elektryczne wciąż są dalekie od dominacji, szczególnie wśród małych i średnich firmach, ale próbować trzeba.

Zacznijmy od stylistyki. O ile tył auta wydaje się oczywisty, o tyle przód ma nieco więcej charakteru. Wszystko za sprawą atrakcyjnie wyglądających reflektorów, które są optycznie połączone listwą LED biegnącą przez całą szerokość grilla.

Ford E-Transit Custom 2023
Elektryczny Transit Custom będzie występował w dwóch wysokościach i dwóch długościach nadwozia

Atrapa chłodnicy ma bardzo ładną fakturę. Dobrze, że projektanci nie zastosowali litego plastiku, który prezentuje się zazwyczaj bardzo tanio. Jak widać, nawet van może być samochodem przyjaznym dla wzroku.

Ford E-Transit Custom 2023 – dane techniczne

Przejdźmy jednak do kluczowych faktów, czyli liczb. Podstawowa konfiguracja napędowa będzie oferowała dokładnie 135 koni mechanicznych. Z kolei ta najmocniejsza generuje aż 217 koni mechanicznych. W obu wersjach można liczyć na ten sam moment obrotowy wynoszący 415 niutonometrów.

Jednostkę elektryczną zintegrowano z baterią litowo-jonową o pojemności 74 kWh. Zawarto w niej ogniwa „pouch”, które są wykorzystywane również w pick-upie F-150 Lightning. Dzięki większej gęstości, pozwalają na wyższą wydajność. Jak wynika z danych fabrycznych. Ford E-Transit Custom 2023 potrafi pokonać do 380 kilometrów na jednym ładowaniu – zgodnie z normami WLTP.

Ford E-Transit Custom 2023
System Ford ProPower OnBoard zapewnia zasilanie narzędzi, co może przydać się w wielu usługach

Maksymalna moc ładowania pojazdu sięga 125 kW. Uzupełnienie akumulatora od 15 do 80 procent może trwać 41 minut. Przy wykorzystaniu wallboxa o sile 11 kW, naładujemy baterię do pełna w ciągu 8 godzin.

Warto w tym miejscu podkreślić, że auto posiada system Ford ProPower OnBoard, który umożliwia zasilanie narzędzi elektrycznych o mocy do 2,3 kW. To może być bardzo przydatne rozwiązanie w przypadku firmy budowlanych.

Ford E-Transit Custom 2023
Bateria ma zapewniać do 380 kilometrów zasięgu, a jej czas ładowania z wallboxa 11 kW wynosi 8 godzin

Przejdźmy teraz do zdolności przewozowych. Maksymalna przestrzeń użytkowa sięga od 5,8 metra sześciennego do 9 metrów sześciennych. Wszystko zależy od wybranej wersji. Ford E-Transit Custom 2023 występuje z dwoma rozstawami osi i dwiema wysokościami. Maksymalna długość przewożonych przedmiotów wynosi natomiast 345 centymetrów. Ładowność? 1100 kilogramów. Do tego można holować przyczepę o wadze 2000 kilogramów.

Elektryczny Ford Transit Custom 2023 będzie produkowany w Kocaeli (Turcja). Linie montażowe ruszą jesienią przyszłego roku. Ceny powinniśmy poznać w okolicach kolejnych wakacji.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowy Nissan X-Trail

Nissan X-Trail 2022 ma już polski cennik. Za podstawę trzeba zapłacić 181 500 złotych

Wymiana opon na zimkowe

Najlepsze opony zimowe, na te koniecznie zwróć uwagę!