Mercedes odświeżył gamę silników dostępnych w klasach A i B, a także w modelu CLA (uważanego za najbardziej interesującego w tym zestawieniu). Niektóre motory poddano jedynie drobnym modyfikacjom.
Pośród nich zaszczytne miejsce zajmuje turbodoładowany diesel o poj. 1,5 litra i mocy 91 KM. Jednostka generuje 220 Nm momentu obrotowego, a wyposażona w nią klasa A potrzebuje niemal 14 sekund, by rozpędzić się do ?setki?. Podobnie jest w przypadku klasy B. Co prawda, oba modele nie należą do najbardziej zadziornych w gamie niemieckiej marki, ale? 14 sekund?!
Na pochwałę zasługuje jednak ekonomiczność tego turbodiesla. W obu autach spalanie ma oscylować w granicach 4 litrów w cyklu mieszanym. Możemy przypuszczać, że podczas ?prawdziwej jazdy? wartości będą nieco wyższe, ale nawet jeśli, to i tak spalanie na poziomie 4-4,5 l/100 km w cyklu mieszanym robi wrażenie.
Nowością jest B220 4MATIC, czyli benzynowy silnik o objętości skokowej 2000 ccm i mocy 186 KM, przekazywanej na obie osie.
Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: WCF