Niebawem na polskie drogi wjedzie kolejna generacja Focusa, która bierze na celownik takie tuzy, jak Volkswagen Golf i Opel Astra. Czy kompaktowy Ford utrzyma swą wysoką pozycję na rynku? Już teraz można stwierdzić, że ma na to spore szanse.
Auto będzie dostępne w dwóch wersjach nadwoziowych: 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Klienci będą także mogli wybrać jedną z pięciu odmian wyposażeniowych: Trend, Titanium, ST-Line, Vignale oraz Active (wersja uterenowiona).
W gamie silnikowej znajdą się natomiast trzycylindrowe jednostki Ecoboost o pojemnościach 1,0 i 1,5 litra (z dezaktywacją cylindrów). Nie zabraknie także 1,5- i 2-litrowych diesli z rodziny EcoBlue. Nowością będzie 8-biegowa przekładnia automatyczna.
Bazowa wersja (1.0 Ecoboost 100 KM Trend) to koszt 63 900 zł. W tej cenie klient otrzymuje m.in.: klimatyzację manualną, radioodtwarzacz z wyświetlaczem 4,2 cala, 6 głośnikami, systemem Bluetooth i gniazdem USB, światła do jazdy dziennej, ogranicznik prędkości, reflektory przeciwmgielne, systemy zapobiegania i zmniejszania skutków kolizji, utrzymywania pasa ruchu oraz hamowania w razie wykrycia zagrożenia (innego auta, pieszego, a nawet rowerzysty).