w

Hyundai Shell World Rally Team zdobywa doświadczenia na Rajdzie Szwecji

Hyundai Shell World Rally Team zamierza zdobyć następne doświadczenia rajdowe w kolejnej rundzie FIA World Rally Championship (WRC) w rozpoczętym wczoraj Rajdzie Szwecji (5-7.02.14).

 

W swoim drugim rajdzie zespół z Alzenau będzie zdeterminowany, aby obydwa samochody pokonały 24 wymagające odcinki specjalne pomimo trudnych, zimowych warunków, które czekają na uczestników szwedzkiego rajdu.

 

Zespół Hyundai Shell World Rally ma już za sobą sporą liczbę przebytych kilometrów i zebranych cennych doświadczeń w wymagającym WRC, co ma ogromne znaczenie przede wszystkim dla dalszego rozwoju samochodów Hyundai i20 WRC.

 

Skład kierowców startujących w Rajdzie Szwecji nieznacznie się zmieni. Do głównego kierowcy – Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC #7, pilot Nicolas Gilsoul) dołączy fiński kierowca testowy Hyundaia w 2013 roku – Juho Hänninen, który zasiądzie za kierownicą Hyundaia i20 WRC #8, wspierany przez swojego rodaka Tomi Tuominen.

 

Zespół rozpoczął przygotowania do Rajdu Szwecji na początku grudnia, podczas 5-dniowego testu w Rovaniemi (Finlandia), gdzie Neuville i Hänninen pierwszy raz odbyli jazdę Hyundaiem i20 WRC po śniegu. Test posłużył do określenia poprawnych ustawień oraz zapewnienia kierowcom pewnego prowadzenia Hyundaia i20 WRC podczas dużych prędkości na śniegu.

 

?Zbliżający się Rajd to oczywiście kolejna szansa na rozwój Hyundaia i20 WRC oraz zebranie cennych wniosków i danych. W Szwecji będzie trzeba stawić czoło wielu wyzwaniom: musimy zapewnić silnikowi odpowiednie warunki pracy w skrajnie niskiej temperaturze otoczenia, aby uzyskać maksymalne osiągi oraz odpowiednią trakcję i stabilność prowadzenia samochodu. Wyzwaniem są także nasypy śnieżne na poboczach ? nawet przy niewielkiej kolizji istnieje ryzyko zadławienia się silnika śniegiem.? ? powiedział Michel Nandan, Szef Zespołu Hyundai Motor Sport.?W Rajdzie Monte-Carlo, nie przejechaliśmy takiego dystansu jak chcieliśmy, jednak wynieśliśmy cenną naukę na przyszłość, a celem Rajdu Szwecji będzie ukończenie go przez obydwa samochody.? ? dodał Nandan.

 

Zdeterminowani jak nigdy wcześniej, po niezbyt udanym debiucie w Monte-Carlo, Neuville i jego pilot Nicolas Gilsoul mają teraz tylko jeden cel: dojechać swoim Hyundaiem i20 WRC do mety. ?Nie mam dużego doświadczenia w Rajdzie Szwecji ? startowałem tu wcześniej tylko dwa razy, a śnieg nie jest moją ulubiona nawierzchnią. Ale mimo to, jest to rajd dający mi satysfakcję z jazdy, w którym zdobyliśmy w ubiegłym roku dobry wynik (piąte miejsce). To wyjątkowa rywalizacja, na wąskich drogach ze śnieżnymi zaspami, przy dużych prędkościach. Podczas grudniowych testów w Szwecji mieliśmy po raz pierwszy okazję jeździć Hyundaiem i20 WRC w prawdziwie zimowych warunkach. Rozpoczęliśmy także pracę nad ustawieniami, właśnie pod kątem tego startu. Po niespodziewanie szybkim opuszczeniu Rajdu Monte-Carlo, Nicolas i ja nie możemy doczekać się nowego wyzwania i chcemy dokończyć Rajd Szwecji nie tylko dla samych siebie, ale przede wszystkim dla całego zespołu.? – powiedział Neuville.

 

Hänninen, osiagnął swój najlepszy wynik WRC w Rajdzie Szwecji w ubiegłym roku i ma już na swoim koncie cztery wcześniejsze starty w tym rajdzie, co dodatkowo wzmacnia nadzieję na jego udany debiut w Zespole Hyundai Shell World Rally: ?Jestem bardzo dumny, że mam szansę jechać w Zespole Hyundai Shell World Rally w Rajdzie Szwecji. Miałem zaszczyt jako pierwszy zasiąść za kierownicą Hyundaia i20 WRC w maju ubiegłego roku, jednak obecność w Szwecji całego zespołu daje jeszcze większe poczucie wyjątkowości. To jest mój pierwszy rajd w zespole fabrycznym WRC i na pewno będzie to wyjątkowa chwila, którą zapamiętam, ponieważ Rajd Szwecji jest jednym z moich ulubionych wydarzeń. Dla Fina, jazda w zimowych warunkach jest rzeczą prawie naturalną, dlatego chcielibyśmy oczywiście osiągnąć jak najlepsze wyniki, chociaż głównym celem dla Tomi?ego i dla mnie jest dojechanie do mety i zdobycie wiedzy dla całego zespołu, którą będzie można wykorzystać w kolejnych startach w tym sezonie.?

 

Tradycyjnie, jedyny prawdziwie zimowy rajd w kalendarzu WRC ? Rajd Szwecji, zabierze kierowców do lasów regionu Värmland. Aby jak najlepiej poradzić sobie z ekstremalnymi warunkami, partner Hyundai Shell WRT Michelin, dostarczy opony zimowe wyposażone w ponad 380 kolców, które zapewniają doskonałą przyczepność na twardej, zamarzniętej powierzchni pod miękkim śniegiem.

 

Tegoroczna edycja Rajdu Szwecji składa się z 24 odcinków specjalnych (12 powtarzanych dwukrotnie), obejmujących w sumie 323,54 konkursowych kilometrów.

 

Źródło: informacja prasowa, Hyundai 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW 528i xDrive Luxury – Po prostu PREMIUM

Peugeot 301 dostępny z LPG