w

Mercedes-AMG C 43 2023 oficjalnie. Tylko 4 cylindry!

C43 AMG 2023
Mercedes-AMG C 43 2023 oficjalnie. Tylko 4 cylindry!

Zaostrzające się normy sprawiają, że producenci kombinują, by zaoferować jak najwięcej mocy, przy jak najmniejszej szkodliwości dla środowiska.

Krótko mówiąc, downsizing wciąż stanowi ważny trend. Mercedes-AMG C 43 2023 jest tego świetnym przykładem. „Najskromniejszy” ze sportowych wariantów tego modelu otrzymał układ napędowy, który nigdy wcześniej nie był oferowany w aucie klasy średniej z gwiazdą na masce.

Mercedes-AMG C 43 2023
Auto otrzymało body kit podkreślający jego sportowy charakter

Jeżeli chodzi o stylistykę, to jest tak, jak przewidywaliśmy. Auto otrzymało body kit, który obejmuje sportowe zderzaki, nakładki progowe, dyfuzor, grill o typowej dla AMG fakturze, cztery (potencjalne) końcówki układu wydechowego i dedykowane felgi. Summa summarum, wygląda bardzo dobrze.

Mercedes-AMG C 43 2023 – dwa litry pod maską

Tak, sercem auta jest czterocylindrowa konstrukcja. Jak można się domyślać to ten sam silnik, który pracuje pod maską Klasy A w sportowym wydaniu. Czy taka jednostka nie jest za mała? Jej parametry bronią się przed takimi pytaniami…

Mercedes-AMG C 43 2023 – dane techniczne:

  • Moc maksymalna: 408 koni mechanicznych
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 niutonometrów
  • Skrzynia: dziewięciobiegowa, automatyczna
  • Napęd: na obie osie (rozkład: 31/69)
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,6 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h (elektroniczna blokada)

Warto podkreślić, że układ jest w stanie dorzucić 13 dodatkowych koni mechanicznych podczas gwałtownego wciśnięcia gazu. To za sprawą „elektryczności”, która wspiera silnik spalinowy. Oznacza to, że Mercedes-AMG C 43 2023 oferuje system miękkiej hybrydy.

Mercedes-AMG C 43 2023 - wnętrze
Kokpit wygląda jak nieco pomniejszony projekt S-Klasy

Jak widać po rozłożeniu mocy, więcej argumentów trafi na oś tylną. To może oznaczać, że tak skonfigurowana Klasa C będzie „zamiatała tyłem” na zawołanie. Nie ma jednak obaw – inżynierowie niemieckiej marki na pewno zrobili wszystko, by układ jezdny był przewidywalny i precyzyjny.

Mercedes-AMG C 43
Samochód potrafi przyspieszać do setki w 4,6 sekundy

Duża robotę ma wykonywać tylna skrętna oś oraz dopracowane zawieszenie. System AMG Ride Control z pewnością pomoże w skutecznym pokonywaniu zakrętów. Z kolei hamowanie oparto na czterotłoczkowych zaciskach z przodu i „pływaku” umieszczonym z tyłu.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Toyota akcja naprawcza VSC

Pół miliona aut Toyoty do serwisu. Ważna akcja naprawcza

Ruda Śląska wypadek BMW

Kierowca BMW doprowadził do wypadku. Zawiodły opony