w ,

Jak stworzyć dobre ogłoszenie motoryzacyjne?

Pytanie na pierwszy rzut oka wydaje się trywialne, ponieważ chyba każdy przynajmniej raz w swoim życiu pisał ogłoszenie lub przynajmniej je widział czytając gazetę. Często jednak ludzie mają właśnie przyzwyczajenie do ogłoszeń z gazet – gdzie albo płaciło się za każde słowo, albo trzeba było się zmieścić w 150 znakach, przez co treść schodziła na dalszy plan. Internet daje zupełnie inne, o wiele większe możliwości. Zobaczmy więc jak z nich dobrze skorzystać.

1. Tytuł ogłoszenia

Tytuł jest pierwszą informacją, którą przeczyta potencjalny klient ? decydującą o tym, czy ktoś zapozna się z resztą informacji, czy przejdzie dalej. Sprzedając samochód wpisz w tytule markę i model samochodu, generację, rok produkcji, rodzaj silnika, pojemność. Dodatkowo, uzupełnij inne informacje związane z historią pojazdu (np: pierwszy właściciel, bezwypadkowy itp.). Dzięki takiemu tytułowi niezależnie od widoku listy ogłoszeń, najważniejsze informacje zawsze będą widoczne dla potencjalnego nabywcy.

Dobry tytuł: Mazda MX-5 NC, 2008, 2.0 benzyna (160KM), hardtop
Bardzo zły tytuł: Mazda, sprzedam

 

2. Opis i parametry ogłoszenia

Dobry opis powinien zawierać 3 najważniejsze elementy i nie być przy tym przesadnie długi.
a) Historia – w opisie warto wspomnieć kilka słów o historii samochodu. Jeśli jesteśmy pierwszymi właścicielami i auto kupiliśmy w salonie to koniecznie o tym napiszmy. Jeśli samochód użytkujemy od dłuższego czasu jest to także dużym atutem, o którym warto wspomnieć;
b) Stan – informacje na temat aktualnego stanu pojazdu, a także fakty o ostatnich naprawach serwisowych (np. wymiana akumulatora, rozrządu, amortyzatorów). Ponadto, warto napisać do kiedy ważne jest OC oraz przegląd techniczny, ew. homologacja butli, jeśli samochód posiada instalację LPG;
c) Wyposażenie ? zdarza się, że lista wyposażenia samochodu jest szersza niż lista wyboru w serwisach ogłoszeniowych. Koniecznie zawrzyjmy te informacje w opisie. Oczywiście, jeśli do samochodu dokładamy drugi komplet opon, bagażnik itp. również o tym napiszmy.

Pamiętajmy zawsze o jak najdokładniejszym wypełnieniu szczegółowych parametrów ogłoszenia. Takich jak cena, marka, model, rodzaj i pojemność silnika, przebieg czy wyposażenie. To dzięki nim oglądający będą mogli zawęzić wyniki wyszukiwania do tego, co ich interesuje.

3. Zdjęcia

Zacznijmy od tego, że ogłoszenia motoryzacyjne bez zdjęć powinny być niemalże zakazane. Zakazane powinny być też ogłoszenia, gdzie zdjęcia są ?do góry nogami? – no chyba, że kupujemy samochód po dachowaniu. Wracając jednak do konkretów:
a) Przed zrobieniem zdjęć samochód warto jest dobrze umyć (może nawet nawoskować) i odkurzyć;
b) Zdjęcia powinny być zrobione możliwie najlepszym aparatem przy dobrym, dziennym, oświetleniu. Jeśli sprzedajesz samochód o wyższej wartości może okazać się, że skorzystanie z usług profesjonalnego fotografa będzie tańsze niż pierwsza obniżka ceny pojazdu;
c) Zdjęcia robimy z każdej strony samochodu np.: cztery po przekątnej + przód i tył;
d) Robimy również zdjęcia wnętrza samochodu, a także zdjęcie silnika i kufra;
e) Jeśli są jakieś mankamenty, o których wiemy lub doposażyliśmy samochód w dodatkowe opcje – zróbmy bonusowe zdjęcia. Nawet, jeśli nie pojawią się one w ogłoszeniu, możemy je dosłać zainteresowanemu zanim do nas przyjedzie. Internet ma to do siebie, że zdarza się sprzedać pojazd komuś, kto musi po niego jechać 300 i więcej kilometrów.

4. Kontakt

Sprzedając samochód koniecznie należy podać do siebie numer kontaktowy. Zwykle potencjalny kupiec przed umówieniem się na oglądanie pojazdu będzie chciał zadać kilka dodatkowych pytań, na które odpowiadanie poprzez email lub formularz kontaktowy może okazać się żmudne i mało efektywne.

 

Odpowiednio przygotowane ogłoszenie samochodu w połączeniu z dobrymi zdjęciami potrafi mieć blisko 20-krotnie więcej odwiedzin niż ogłoszenie, w którym tytuł praktycznie nic nie mówi, a zdjęcia są marnej jakości. Ogłoszenia motoryzacyjne bez zdjęć praktycznie nie są oglądane ? no chyba, że ktoś chce oddać samochód za darmo ? wszak jak wiemy, darowanym koniom (mechanicznym) w zęby się nie zagląda. Sprzedając swój samochód udostępnij wystawione ogłoszenie na Facebooku – nawet nie wiesz jak dużą siłę mają Twoi znajomi!

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volkswagen Passat 2.0 TSI DSG 4Motion Highline – Klasyczny wyznacznik

Kamera samochodowa Navman 50 – test