Japoński kompakt został już zaprezentowany w wersji sedan. Teraz przyszedł czas na odmianę pięciodrzwiową.
Honda Civic Hatchback 2022 będzie oczywiście czerpać garściami z pokazanej już wariacji nadwoziowej. Pas przedni z pewnością będzie identyczny. To oznacza wąskie reflektory, niewielki grill i zgrabnie wkomponowany zderzak. Całość wygląda bardzo powściągliwie, wręcz klasycznie. Niektórzy widzą tu nawiązania do starych Accordów. I ma to swoje uzasadnienie.
Zapowiedzi zdjęciowe zostały uzupełnione cieniem, dlatego postanowiliśmy je maksymalnie rozjaśnić. Tylna część karoserii została wyraźniej ścięta. Jak widać, można liczyć na wyraźnie opadającą linię dachu, mocno pochyloną szybę i lampy, które będą węższe, niż dotychczas. Duże prawdopodobieństwo, że zostaną złączone ledową listwą.
Podobnie jak w przypadku sedana, do oferty trafią nowe lakiery:
- Meteorite Gray Metallic
- Sonic Gray Pearl
- Morning Mist Blue Metallic
Proporcje hatchbaka są nietypowe. Widać, że auto jest wyraźnie wydłużone. Możemy więc mówić o tej samej koncepcji, co w aktualnie stosowanym modelu.
Przemyślane wnętrze
Projekt kokpitu zostanie z pewnością przejęty z odmiany czterodrzwiowej. Warto dodać, że pasuje do stylistyki karoserii. Jest bardzo konserwatywny, a przy tym – przemyślany. Raczej nie znajdziemy w nim znaczących wpadek ergonomicznych. Jakość stoi jeszcze pod znakiem zapytania, ale raczej nie powinno być źle, bo Japończycy zawsze stawiali na solidność.
Użytkownik będzie miał do dyspozycji 10,2-calowe wskaźniki cyfrowe oraz 9-calowy ekran dotykowy. Oba urządzenia mają nowe interfejsy, ale będące ewolucją tych, które były oferowane do tej pory. Cieszy także zastosowanie niezależnego panelu klimatyzacji. Wśród najciekawszych opcji wyposażenie znajdziemy system grający Bose z 12 głośnikami.
Honda Civic Hatchback 2022 – gama silników
Nie ujawniono jeszcze, co znajdzie się pod maską nowej generacji japońskiego hatchbacka, ale z pewnością nie będzie to diesel. Przypomnijmy, że sedan, w zależności od rynku, będzie oferowany z silnikami benzynowymi 2.0 VTEC (158 koni mechanicznych ,187 niutonometrów) oraz 1.5 VTEC Turbo (180 koni mechanicznych, 240 niutonometrów).
Oba silniki występują z przekładniami CVT i napędami na oś przednią. Niewykluczone, że Honda Civic Hatchback 2022 na rynku europejskim będzie oferowana także z sześciobiegową przekładnią manualną. Niewykluczone, że pojawią się również układy hybrydowe.
Oficjalna premiera nastąpi 23 czerwca. Wtedy też otrzymamy więcej zdjęć i specyfikację techniczną.