w

Zderzenie Uno z policyjnym BMW: Horrendalne różnice w odporności konstrukcyjnej (wideo)

Zderzenie policyjnego BMW z Fiatem Uno
Zderzenie Uno z policyjnym BMW: Horrendalne różnice w odporności konstrukcyjnej (wideo)

Na przestrzeni kilku dekad przemysł motoryzacyjnych wyraźnie się rozwinął – także pod kątem bezpieczeństwa.

Współczesne samochody są znacznie bardziej dopracowane konstrukcyjnie od tych, które były produkowane pod koniec XX wieku. I nie chodzi jedynie o ogromny bagaż elektroniki czuwającej podczas jazdy.

Bardzo duże znaczenie ma odporność całego nadwozia, które posiada lepiej zaprojektowane strefy zgniotu, wyższą sztywność i wzmocnienia. To sprawia, że energia wytworzona przez potencjalne zderzenie będzie mniej odczuwalna w kabinie.

To, jak wielkie mogą być różnice w technologii odzwierciedla ten test zderzeniowy, w którym wzięły udział dwa samochody: Fiat Uno i policyjne BMW Serii 5 Touring E61. Bawarskie kombi miało za zadanie po prostu stać bez zaciągniętego hamulca ręcznego. Z kolei włoski hatchback został rozpędzony do 90 km/h.

Efekt tego porównania jest taki, że w BMW mogły ucierpieć co najwyżej zakupy znajdujące się w bagażniku. Tymczasem w Uno byłby problem, żeby przeżyć bez poważnych uszczerbków na zdrowiu. Gdyby samochody pełniły odwrotne role, to z pewnością ten bawarski wciąż lepiej ochroniłby swoich podróżnych. Zobaczcie to:

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyprzedzanie TIR-em przez 6 kilometrów

Autostrada A2 w Poznaniu: Trzy TIR-y zajmujące wszystkie pasy przez 6 kilometrów (wideo)

Jazda pod prąd autostrada A6

Jazda pod prąd na autostradzie A6: Niebezpieczniej się nie da (wideo)