w

ZD D2S już na polskim rynku – co powinniśmy wiedzieć?

Era elektromobilności zbliża się wielkimi krokami. Marka ZD postanowiła jednak przybliżyć ją w nieco innej formie, niż tej, którą znamy.

Nie jest tajemnicą, że pojazdy elektryczne sporo kosztują. Model D2S ma być w pewnym stopniu alternatywą dla zwykłych samochodów elektrycznych, które wykorzystywane są przede wszystkim w mieście. Zacznijmy od tego, że mamy do czynienia z pojazdem dwuosobowym mającym 2763 mm długości, 1539 mm szerokości i 1524 mm wysokości. To oznacza naprawdę dużą swobodę w dobieraniu miejsc parkingowych.

Jak można przypuszczać, nie jest to demon prędkości. Chiński elektryk rozpędza się do 85 km/h, a na przyspieszenie do 50 km/h potrzebuje 7 sekund. Trudno mówić więc o rekordach, ale w terenie zabudowanym wyższe wartości nie są raczej potrzebne. Istotna jest natomiast wydajność całego układu. Maksymalny zasięg D2S to 200 km. Ze względu na skromne gabaryty i niewielką masę, zużycie energii nie jest więc duże. W tym miejscu należy zaznaczyć, że czas ładowania umożliwiający przejechanie ok. 100 km wynosi 4 godziny. A koszt? 3,70 zł (+VAT).

Oferta ma więc sporo sensu. Czy jednak ZD D2S kosztuje na tyle niewiele, by mógł stanowić realną alternatywę dla innych, bardziej wszechstronnych aut? Zamiast sprzedawania, chińska marka postawiła na wynajem.

„Całkowity koszt wynajmu samochodu ZD D2S, przy umowie czteroletniej, wyniesie 1200 zł netto za miesiąc. Przy średnim miesięcznym przebiegu na poziomie 2000 km koszt jazdy (ładowanie po stawkach taryfy nocnej G12) wynosi niespełna 75 złotych netto miesięcznie, czyli niecałe 900 zł rocznie. Korzystanie w tym samym okresie z samochodu spalinowego, zużywającego podczas jazdy w mieście 9 l/100 km oznacza dziesięciokrotnie wyższy koszt jazdy. Użytkownik elektrycznego samochodu ZD D2S zaoszczędzi zatem 8 100 zł netto rocznie i 32 400 zł w okresie czterech lat. Dodatkowe oszczędności wynikają z bezpłatnego parkowania w strefach płatnych dla samochodów spalinowych.”

Ten niewielki sprzęt może być zatem całkiem ciekawą propozycją dla osób poruszających się tylko po mieście, przedstawicieli lokalnych firm czy administracji publicznej. Grupa EVP odpowiedzialna za wdrażanie marki otworzyła już biura sprzedaży w Krakowie i Warszawie. Na początku przyszłego roku sieć zostanie rozszerzona o kilka nowych obiektów (w największych miastach). Osoby zainteresowane tym modelem mogą odwiedzić www.zdpoland.pl i dowiedzieć się jeszcze więcej.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poleciał lotnią bez zabezpieczenia – cudem uniknął tragedii (Video)

Mercedes-AMG A 35 Edition 1 – cena