w

20-letnie BMW M5 (E39) z przebiegiem 200 tysięcy kilometrów potrafi zawstydzić swoimi osiągami: 300 km/h na niemieckiej autostradzie (wideo)

BMW M5 E39 v-max 300 km/h
20-letnie BMW M5 (E39) z przebiegiem 200 tysięcy kilometrów potrafi zawstydzić swoimi osiągami: 300 km/h na niemieckiej autostradzie (wideo)

Sportowe sedany klasy premium od kilku dekad łączą elegancję z wyjątkowymi osiągami. Bawarski model jest tego świetnym przykładem.

BMW M5 E39 było produkowane w latach 1998-2003. W tym czasie powstały 20 482 egzemplarze. Pod względem stylistycznym nie ma mowy o fajerwerkach. Auto jest niezwykle dyskretne i dzięki temu prezentuje się ponadczasowo.

Kluczem do sukcesu jest oczywiście układ napędowy. Pod maską znajduje się ośmiocylindrowa jednostka wolnossąca M-Power S62B50 o pojemności 4,9 litra. Uzupełnia ją wtrysk Bosch MSS 52. Została zintegrowana z 6-biegowy manualem Getrag.

Potencjał tego modelu jest naprawdę spory. Pod prawą nogą kierowcy znajdziemy 400 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Te pokaźne wartości trafiają na oś tylną. Sprint do setki trwa 5,3 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h (elektroniczny kaganiec). Po zdjęciu blokady można jednak pędzić znacznie szybciej.

M5 E39 na niemieckiej autostradzie

Znany youtuber, który posiada kolekcję bawarskich samochodów (np. Serię 8 91′ i Serię 7 89′) postanowił sprawdzić możliwości własnego egzemplarza BMW M5 E39. Jak można się domyślać, jego sztuka jest bardzo zadbana. Przechodzi coroczną konserwację, dlatego stan jest wzorowy, mimo przebiegu sięgającego 200 tysięcy kilometrów.

Mężczyzna postanowił sprawdzić, jaką prędkość maksymalną uda się osiągnąć za kierownicą tego niemieckiego supersedana. Miejscem pomiaru był autobahn bez ograniczeń prędkości. Okazało się, że M5 potrafi pędzić 300 km/h.

Na koniec wspomniał o Sabine Schmitz – królowej Nurburgringu, która przegrała walkę z chorobą. Ten materiał był hołdem dla jej dokonań. Miły gest.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

MAN TGE LOEF

Luksusowy kamper na bazie MAN-a TGE. W takich warunkach każdy chce być turystą

System kamer Tesli pomógł ustalić sprawcę kolizji

Kierowca Tesli chciał zrzucić winę za kolizję na swoje auto: System kamer dowiódł, że kłamie (wideo)