Komisja Europejska przygotowuje nowe cła na chińskie samochody, a tamtejsi producenci nie tracą czasu i pokazują światu kolejne produkty, które mogą wyraźnie wpłynąć na udziały rynkowe w różnych zakątkach Starego Kontynentu.
Xpeng Mona 03 to kolejny samochód mający szanse na sukces poza granicami rodzimego państwa. Jego parametry techniczne mogą zainteresować klientów, którzy szukają niedrogiego, a wydajnego auta elektrycznego.
Zacznijmy od tego, że to bazą do powstanie tego samochodu był już znany model Xpenga, czyli P5, który został już wycofany z rynku. Ku zaskoczeniu wszystkich, nowość będzie jednak wyraźnie tańsza. I to jest dobra wiadomość.
Jeżeli chodzi o stylistykę, to możemy mówić o dobrze znanej koncepcji w nieco innym wydaniu. Sylwetka tego auta jest raczej nietypowa – to najpewniej sedan z krótkim tyłem. Pierwsze skojarzenie? Hyundai i30 Fastback.
Pas przedni tworzą reflektory przypominające bumerangi, mocno opadająca maska i masywny zderzak z wlotem powietrza na samym dole. Profil ujawnia wspomniany, skrócony tył, wąskie przeszklenia i chowane klamki.
Natomiast z tyłu znajdziemy dokładnie te same motywy świetlne, co tworzy efekt spójności. Ciekawostką są odstające elementy przy tylnych słupkach. Podejrzewamy, że to część aerodynamiki, która ma pozytywnie wpływać na zasięg samochodu.
Xpeng Mona 03 – wstępne dane techniczne
Wnętrze samochodu nie zostało ujawnione, ale wiemy, że centralne miejsce zajmie duży ekran multimedialny oparty na dotyku. Dostępne będą także cyfrowe wskaźniki i pakiet systemów wpływających na komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Z perspektywy użyteczności istotnym elementem pozostaje akumulator trakcyjny. To konstrukcja BYD Blade LFP, która zgodnie z tamtejszymi cyklami zużycia ma pozwalać na pokonanie około 500 kilometrów w tym samochodzie.
>Ładowanie 10-80 procent z mocą 400 kW. Ten model to potrafi
Xpeng Mona 03 bazuje na płycie podłogowej Fuyao, która jest autorskim projektem tego producenta. Póki co nie wiadomo, jaki potencjał będzie do nie zaadoptowany, ale spodziewamy się wersji zarówno jedno-, jak i dwusilnikowych.
Oczekuje się, że Mona 03 będzie startowała od 100 000 juanów, co oznacza wydatek 55 000 złotych (kurs 0,55). Nawet jeśli narzucone zostaną dodatkowe koszty związane z cłem, marżą i transportem, pozostanie to bardzo dobrą ofertą, której raczej nie przebiją zachodnie marki.