MX-5 jest najpopularniejszym roadsterem na naszej planecie. Dzięki lekkości i świetnemu rozłożeniu masy to japońskie auto potrafi dać więcej frajdy z jazdy niż wiele znacznie szybszych samochodów.
Inżynierowie Mazdy słyną z nietuzinkowych rozwiązań, które pozwalają na utrzymywanie wysokiej wydajności i takiej też trwałości. Dobrym tego przykładem są benzynowe silniki w technologii SKY-G (wykorzystują wysoki stopień sprężania). Twórcy cały czas je rozwijają, dlatego wraz z odświeżeniami będą się pojawiać ich nowsze odsłony.
W przypadku MX-5 oferowanego na amerykańskim rynku oznacza to wzrost potencjału 2-litrowca do 181 KM i 205 Nm. Nie jest to ogrom, ale ponad 10% więcej mocy w tak lekkim aucie powinno zapewnić odczuwalną różnicę. Wraz z koniami mechanicznymi przybędzie lepsze wyposażenie, które obejmie dwuosiową regulację kierownicy, kamerę cofania czy system awaryjnego hamowania w mieście. Póki co nie wiadomo, kiedy unowocześniona Mazda trafi do Europy.