Klasyczna Seria 6 w latach 80-tych odnosiła wiele sukcesów na wyścigowych torach.
Zanim BMW przerzuciło się na mniejsze E30 M3, prym w wyścigach wiodły samochody bazujące na serii 6. W sezonach 1981-1986 model zdobył trzy tytuły mistrzowskie w ówczesnej serii ETCC (European Touring Car Championship). 635CSi startowało w Grupie 2, a swój wyścigowy debiut zaliczyło podczas Grand Prix Brna w 1981 roku. Samochodem kierował Dieter Schmid, któremu udało się wówczas zająć 3 miejsce. Prace nad repliką trwały 5 lat – samochód został zbudowany zgodnie z ówczesną specyfikacją Grupy 2, zyskał nawet stosowny certyfikat FIA. Sześciocylindrowy, rzędowy motor rozwija moc 330 KM, która trafia na tylne koła z pomocą wyczynowej skrzyni Getrag. Cena wywoławcza sięga 175 tysięcy euro – to sporo, ale oryginalne egzemplarze są warte jeszcze więcej.
Źródło: Motor1