w

Wyścig małych aut. Połowy z nich nie znasz (wideo)

Kei cars drag race
Wyścig małych aut. Połowy z nich nie znasz (wideo)

Panowie z kanału carwow bardzo często urozmaicają swoje materiały ciekawymi samochodami. Nie zawsze oznacza to luksus i świetne osiągi, czego przykładem jest to porównanie.

Wzięły w nim udział pojazdy, które określilibyśmy mianem skromnych. Teoretycznie, taki wyścig małych aut nie ma żadnego sensu z perspektywy potencjalnych użytkowników, ale przynajmniej pozwala poznać modele, które albo należą w Polsce do rzadkości, albo w ogóle nie występują, bo nie były oferowane lub nikt nie chciał ich sprowadzić.

Przejdźmy więc do rzeczy. Każdy z tych samochodów posiada benzynowy, doładowany silnik o pojemności 0,6 litra. Moc? Identyczna: 64 konie mechaniczne. Różnice stanowią jednak gabaryty, napędy, masa własna oraz moment obrotowy.

Daihatsu Copen oferuje 108 niutonometrów, Mitsubishi Minica Dangan generuje 75 niutonometrów, a pozostałe pojazdy – po 85 niutonometrów. Wszystkie dysponują pięciobiegowymi skrzyniami manualnymi. Ciekawostką są inne napędy. Copen posiada układ FWD, Autozam AZ-1 i Suzuki Capuccino mają napędy RWD, a Suzuki Alto i Mitsubishi Dangan dysponują konstrukcjami AWD. Masy własne kształtują się następująco:

  • Daihatsu Copen: 800 kilogramów
  • Autozam AZ-1: 720 kilogramów
  • Mitsubishi Minica Dangan: 700 kilogramów
  • Suzuki Alto Works: 700 kilogramów
  • Suzuki Cappucino: 700 kilogramów

Od razu możemy zaznaczyć, że nie był to najszybszy wyścig w historii tego kanału, ale na pewno budził emocje – szczególnie wśród kierowców. Warto również dodać, że takie autka mają coraz więcej sensu – także z perspektywy europejskiego klienta. Są tanie, oszczędne, małe, lekkie i proste konstrukcyjnie, co w trudnych czasach jest bardzo istotne z perspektywy ekonomicznej.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zderzenie z drzewem na drodze

Wycięte drzewko wpadło na drogę. „Wiatr był bezlitosny” (wideo)

Suzuki Vitara w teście łosia

Suzuki Vitara (2022) w teście łosia. „Ani szału, ani przypału” (wideo)