To porównanie nie jest do końca uczciwe ze względu na wyraźne różnice napędowe. Przy pewnej mocy, „ośka” znacznie gorzej sobie radzi z wykorzystaniem pełnego potencjału od zera.
Niemniej jednak panowie z kanału carwow z Matem Watsonem na czele postanowili sprawdzić, jak spisze się najnowsza Honda Civic Type R. Jej rywale rywale pochodzą z Niemiec i większość z nich przynależy do klasy premium. Warto jednak odnotować, że każdy z samochodów dysponuje dwulitrową, doładowaną jednostką benzynową.
Zacznijmy od japońskiego kompaktu. Oferuje on 329 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Moc trafia na oś przednią za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni mechanicznej. Co ciekawe, to jedyny manual w tym zestawieniu. I to z napędem FWD! Należy odnotować, że Honda Civic Type R waży 1429 kilogramów.
Wśród jej rywali znajduje się Volkswagen Golf R. Kompakt z Wolfsburga oferuje 333 konie mechaniczne oraz 420 niutonometrów. Potencjał trafia na wszystkie cztery koła za pomocą siedmiobiegowego automatu. W takiej konfiguracji to auto waży 1480 kilogramów.
Obok Golfa znalazło się Audi S3. Choć karoseria i wizerunek są inne, układ napędowy wydaje się łudząco podobny. Tak naprawdę to ten sam zestaw, tyle że o nieco innych wartościach. Model z Ingolstadt oferuje 310 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Jego masa własna sięga 1,5 tony.
Czas na reprezentanta bawarskie marki. BMW M135i oferuje 306 koni mechanicznych i 450 niutonometrów. W tym przypadku do dyspozycji jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Masa własna? 1525 kilogramów.
Na koniec pozostawiliśmy przedstawiciela Stuttgartu. Mercedes-AMG A 35 generuje 306 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Jego automat ma osiem biegów. To wszystko przy masie wynoszącej 1555 kilogramów.
Który z tych samochodów okaże się najskuteczniejszy ze startu zatrzymanego na prostym odcinku? Pozostaje obejrzeć poniższy materiał, który odpowiada na to pytanie.