Czy tego chcemy, czy nie, duże SUV-y cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Producenci marek premium wiedzą o tym doskonale.
Oferują więc wiele wariacji takich modeli. Wśród tuzów rynkowych znajdziemy oczywiście niemieckie marki, które reprezentowane są przez naprawdę dopracowane maszyny. Trzy z nich wzięły udział w porównaniu osiągów przeprowadzanym przez kanał „carwow”.
BMW X6 M – sportowy prekursor segmentu
Bawarskie auto to pierwszy SUV Coupe, który powstał. Wróżono mu absolutną klęskę, ale okazało się, że to strzał w dziesiątkę. Najnowsza generacja tego modelu dostępna jest oczywiście w wersji „M”. Jej sercem jest benzynowe V8 Twin-turbo o pojemności 4,4 litra. Ten znany i lubiany silnik oferuje 625 KM i 750 Nm. Za przeniesienie tej mocy na obie osie (xDrive) odpowiada 8-biegowy automat. Masa własna pojazdu to 2370 kg.
Porsche Cayenne Turbo S – hybrydowy pocisk
W ślady BMW poszło Porsche i stworzyło SUV-a, który uratował markę przed kłopotami finansowymi. Aktualne wcielenie tego świetnego auta dostępne jest w wariancie Turbo S. To oznacza, że pod maską jest 4-litrowe V8 współpracujące z elektrycznością. Tak, to hybryda. Moc systemowa tego zestawu to 680 KM oraz 900 Nm. Tutaj także za przeniesienie mocy na wszystkie koła odpowiada 8-biegowy automat. Waga? 2490 kg, co ma związek z ciężkimi bateriami.
Audi RS Q8 – dogonić bawarskiego konkurenta
Rywal z Ingolstadt ma ten sam silnik co koncernowy kuzyn. W tym przypadku jednak 4-litrowe V8 nie współpracuje z jednostką elektryczną. Samodzielnie jest w stanie generować 600 KM i 800 Nm. Automat jest oczywiście 8-biegowy i przekazuje potencjał na obie osie (system quattro). Audi jest jednak wyraźnie lżejsze od Porsche – waży 2315 kg.
Który z tych samochodów okaże się najszybszy na prostym odcinku drogi? Z pewnością ogromną rolę odegrały deszczowe warunki (śliska nawierzchnia). Zobaczcie ten pojedynek: