w

Widowiskowy koncept Mazdy. To dziedzictwo RX-7

Mazda Iconic SP Concept
Widowiskowy koncept Mazdy. To dziedzictwo RX-7

Podczas Japan Mobility Show rodzimi producenci prezentują swoje wizje przyszłości – także tej najbliższej. Nie inaczej jest w tym przypadku.

Widowisko koncept Mazdy jest niewątpliwie jedną z gwiazd tegorocznej edycji tamtejszych targów motoryzacyjnych. Korzysta z technologii, która może być dla niektórych czymś zupełnie nowym. Fakty są jednak takie, że to połączenie znanych koncepcji.

Oto Iconic SP Concept. Od razu warto pochwalić stylistów, którzy wykonali kawał dobrej roboty. Sylwetka auta jest bardzo atrakcyjna, podobnie jak minimalistyczne detale, które ją uzupełniają. Tak mogłaby wyglądać nowa generacja RX-7.

Widowiskowy koncept Mazdy

Design to jednak nie wszystko. Ważny jest tu układ napędowy, w którego skład wchodzi, uwaga, silnik Wankla. Konserwatywni fani marki z pewnością mogą się uśmiechnąć. Tym razem jednak jego rola jest zupełnie inna.

Jednostka spalinowa służy jako generator prądu – krótko mówiąc, ładuje akumulatory (o nieznanej dziś pojemności). Energia trafia do trzech silników elektrycznych, które przenoszą swój potencjał na obie osie. Hybryda szeregowa nie jest niczym nowym na rynku, ale pierwszy raz wykorzystano w niej silnik z wirującymi tłokami.

Mazda Iconic SP Concept
Mazda Iconic SP Concept

Japończycy ujawnili nawet moc swojego nowego układu. Kierowca ma do dyspozycji 365 koni mechanicznych. Mimo że to hybryda, masa własna jest akceptowalna – widowiskowy koncept Mazdy waży zaledwie 1400 kilogramów.

>Mazda MX-5 2024 (lifting). Ma nowe światła i multimedia

Gabaryty japońskiego samochodu są raczej skromne. Iconic SP Concept ma 4180 milimetrów długości, 1850 milimetrów szerokości, 1150 milimetrów wysokości, a jego rozstaw osi to 2590 milimetrów. Mówimy więc o aucie, które jest niewiele większe od aktualnie oferowanej Mazdy MX-5.

Mazda Iconic SP Concept
Mazda Iconic SP Concept

Jak można się domyślać, jest to model skrojony pod kierowcę, który chce cieszyć się jazdą. Podkreśla to idealne rozłożenie masy wynoszące 50:50. Jeżeli dorzucimy do tego nisko osadzony środek ciężkości, to robi się naprawdę ciekawie.

Koncept został ciepło przyjęty przez fanów motoryzacji. Choć silnik Wankla nie ma takiej samej funkcji, jak w RX-7, pozytywnie zaskakuje swoją obecnością. Mazda nie zmierza na ślepo w stronę „elektryków”. I za to należą się ukłony po sam pas.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Honda Prelude Concept

Honda Prelude wróciła. To wciąż coupe!

Nissan Hyper Force Concept

Elektryczny Nissan GT-R? Koncept przytłacza mocą