w

Wartości koncernów samochodowych na przestrzeni dwóch dekad. Toyota nie jest już liderką!

Ile warte są koncerny motoryzacyjne w 2021 roku
Wartości koncernów samochodowych na przestrzeni dwóch dekad. Toyota nie jest już liderką!

Ostatnie dekady przyniosły wiele zmian w przemyśle motoryzacyjnym. Wpływ na obecną sytuację miała także pandemia.

Na kanale carwow, który słynie z tworzenia wyścigów na prostej, pojawił się zupełnie inny materiał. Ujawnia on wartości koncernów samochodowych na przestrzeni dwóch dekad. To ciekawe nagranie pokazuje, jak od 2002 roku zmieniały się wpływy producentów. Doskonale widać to w pierwszej dziesiątce, gdzie zaszły wyraźne zmiany.

W 2002 roku Toyota nie miała sobie równych. Taki stan rzeczy utrzymywał się kilkanaście lat. Na drugim miejscu był Mercedes, ale jego wartość była prawie o połowę mniejsza. Tuż za niemieckim producentem plasowała się Honda. Jako że te japońskie marki nie są najmocniejsze na Starym Kontynencie, można wywnioskować, jak wielką siłę mają rynki Azji i Ameryki Północnej.

Kolejność koncernów samochodowych w 2010 roku zgodna z wartością:

  1. Toyota
  2. Honda
  3. Daimler
  4. Ford
  5. Volkswagen
  6. General Motors
  7. BMW
  8. Nissan
  9. SAIC Motor
  10. KIA

Pod koniec 2010 roku doszło do istotnej zmiany. Honda wyprzedziła Daimlera, który czuł już na plecach oddech Forda. W pierwszej piątce znalazł się także Volkswagen. Dla niektórych sporą niespodzianką jest obecność SAIC Motor w pierwszej dziesiątce. Uwagę zwraca także KIA, która znalazła się w czołówce.

Aktualna sytuacja

Dzisiejszy stan przemysłu motoryzacyjnego jest zupełnie inny, podobnie jak wartość marek znajdujących się w czołówce. Niektóre z nich osiągnęły ogromny sukces, a inne – zanotowały wyraźne spadki.

Kolejność koncernów samochodowych w 2021 roku zgodna z wartością:

  1. Tesla
  2. Toyota
  3. Volkswagen
  4. BYD
  5. Daimler
  6. NIO
  7. General Motors
  8. Great Wall
  9. BMW
  10. Ferrari

To zadziwiające, jak wiele się zmieniło. Na szczycie znalazła się Tesla, której wartość jest ponad trzykrotnie większa, niż Toyoty. Trzecie miejsce zajmuje Volkswagen. Tuż za podium znalazło się BYD – jeden z trzech chińskich koncernów będących w czołówce. Właśnie one pokazują, jak bardzo zmieniła się sytuacja.

Daimler wciąż utrzymuje wysoką pozycję – znajduje się na piątym miejscu pomiędzy azjatycką konkurencją. Nieco dalej uplasowało się General Motors. Ciekawostką jest na pewno obecność Ferrari, którego wartość jest zbliżona do wartości BMW. Niektórych może to dziwić.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

KIA Sorento - test łosia

KIA Sorento w teście łosia. Mimo gabarytów, poradziła sobie całkiem nieźle (wideo)

MINI kierunkowskazy

Hit! Nowe kierunkowskazy w MINI mają kształt strzałek. Coś tu jednak jest nie tak…