Te samochody mają inne nadwozia, ale łączą je genialne osiągi. Które z nich jest szybsze na prostym odcinku?
Wbrew pozorom, oba modele mogą być obiektami zainteresowania tych samych klientów. Reprezentują ten segment i zbliżone parametry. Poza tym, Audi RS6 nie występuje bowiem z innym nadwoziem, dlatego potencjalny nabywca nie ma wyboru.
Czy superkombi z Ingolstadt ma szanse z supersedanem ze Stuttgartu? Na papierze wygląda to porównywalnie. Audi RS6 ma pod maską czterolitrowy silnik V8, który generuje 600 koni mechanicznych i 800 niutonometrów. Uzupełnieniem tych wartości jest ośmiobiegowy automat i napęd quattro.
Mercedes-AMG E 63 S też posiada czterolitrową jednostkę benzynową, ale oferuje ona 610 koni mechanicznych i 850 niutonometrów. Tutaj również można liczyć na szybką przekładnię automatyczną oraz napęd na cztery koła (4MATIC).
Na papierze delikatną przewagę do setki ma Mercedes (o 0,2 sekundy). Czy rzeczywistość potwierdziła jego dominację? Sprawdźcie (od 2:20):