w

Volvo testuje nowe autobusy hybrydowe typu ?plug-in?

Bardziej oszczędne, ciche i czyste. W maju Volvo Buses testować będzie pierwsze autobusy hybrydowe typu ?plug-in? w ruchu ulicznym w Goteborgu. Nowa technologia umożliwi zmniejszenie zużycia energii aż o 60% w porównaniu z dotychczasowymi autobusami z silnikiem diesla. Produkcja przemysłowa ma zgodnie z planem rozpocząć się za dwa lata.

 

Volvo Buses sprzedało dotąd ponad 1000 autobusów hybrydowych, co czyni firmę światowym liderem zastosowania technologii hybrydowych w pojazdach ciężkich. Volvo wykonuje właśnie kolejny ważny krok na drodze do stworzenia jeszcze bardziej oszczędnego i czystego transportu. Technologia ?plug-in? umożliwi zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 o 75-80% w porównaniu z dotychczasowo używanymi autobusami z silnikiem diesla. Ogólne zużycie energii zostanie zmniejszone o około 60%. Czyste zasilanie energią elektryczną oznacza cichą pracę pojazdu z zerową emisją spalin. Połączenie takich osiągów z czystą energią sprawia, że Volvo Buses będzie w stanie zaoferować zrównoważoną alternatywę dla transportu miejskiego.

 

Volvo Buses przewiduje, że produkcja hybryd ?plug-in? na skalę przemysłową rozpocznie się za kilka lat, lecz najpierw nowa technologia musi zostać przetestowana w trzech autobusach, które zostaną oddane do użytku w Goteborgu. Projekt demonstracyjny wykorzystujący osiem hybryd ?plug-in? zaplanowano także na rok 2014 w Sztokholmie.

 

Emisja dwutlenku węgla zredukowana aż o 90%
– Celem testu terenowego jest zbadanie i zweryfikowanie oczekiwanego zmniejszenia zużycia energii i emisji spalin, a także zebranie informacji od kierowców, pasażerów i okolicznych mieszkańców na temat tego, co sądzą o takich autobusach. Ponadto spodziewamy się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla aż o 90% dzięki zastosowaniu silnika biodiesla w miejsce standardowego silnika spalinowego diesla ? mówi Ulf Gustafsson, Senior Manager Public Affairs w Volvo Buses.

 

70% trasy na zasilaniu elektrycznym
Hybryda ?plug-in? oparta jest na autobusie Volvo 7900 Hybrid, który zmodyfikowano tak, by umożliwić ładowanie z sieci energoelektrycznej przez kolektor zainstalowany na dachu. Hybryda ?plug-in? posiada także większy zestaw akumulatorów, co umożliwia pokonanie aż 70% trasy, około 7 km, w ciszy i bez emisji spalin z wykorzystaniem prądu elektrycznego. Akumulatory ładowane są na stacjach końcowych w czasie od sześciu do dziesięciu minut.

 

W razie pojawienia się problemów podczas ładowania z sieci lub jeśli autobus jest eksploatowany na linii pozbawionej stacji ładowania, hybryda ?plug-in? będzie działać dokładnie tak samo jak dotychczasowe autobusy hybrydowe. Innymi słowy, klient chcący zainwestować w technologię ?plug-in? nie musi posiadać dostępu do w pełni rozbudowanej sieci stacji ładujących.

 

Volvo Buses bierze udział w projekcie ?hybryda plug-in? w Goteborgu obok Göteborg Energi, Business Region Göteborg i Västtrafik. Projekt jest częściowo finansowany przez Life+, europejski program dofinansowania dla projektów ochrony środowiska.

 

Źródło: Volvo Buses, QBusiness.pl

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Porsche 911 Carrera S Cabrio Gemballa

Rosną hurtowe ceny paliw