Szwedzka marka zdecydowała się na pierwszą istotną kurację odmładzającą swojego wolumenowego modelu.
Volvo S60, podobnie jak Volvo V60, doczekało się liftingu. Na pierwszy rzut oka trudno to dostrzec, ale pozory mylą. Szwedzi nie zamierzali jednak przesadnie kombinować, skoro koncepcja, którą wprowadzili wciąż się sprawdza.
Postawili przede wszystkim na udoskonalenia technologiczne. Jeżeli chodzi o stylistykę, to bystry wzrok może dostrzec delikatnie przemodelowane zderzaki, nowy wzór felg czy dyskretnie przeprojektowaną fakturę grilla. Wypełnienia reflektorów i lamp są natomiast bardzo zbliżone.
Nowe multimedia
Nieco więcej zmieniło się we wnętrzu, choć też nie jest to od razu widoczne. Cyfrowe wskaźniki mają nowy interfejs. Podejrzewamy, że pozwalają na większą personalizację, niż dotychczas stosowany instrument.
Z kolei dotykowy ekran multimedialny zyskał nowe funkcje. Oparto go na systemie Android, który działa na niezależnym koncie. Krótko mówiąc, aby korzystać na przykład ze Spotify nie trzeba będzie podpinać czy łączyć się z własnym urządzeniem mobilnym.
Warto również zaznaczyć, że Volvo S60 i V60 są dostępne w nowych wersjach wyposażeniowych: Core, Plus i Ultimate. Póki co nie znamy dokładnych specyfikacji, ale już wiadomo, że zostały tak skonfigurowane, by lista opcji nie była długa. Wśród zaktualizowanych rozwiązań zastosowano Pilot Assist i ADAS w najnowszych generacjach.
Volvo S60 i Volvo V60 2022 – jednostki napędowe
Gama szwedzkich modeli segmentu D została stworzona z hybryd – tych miękkich i plug-in. Bazowa konfiguracja opiera się na dwulitrowym silniku benzynowym.
Jest też jego mocniej wariant oferujący o 36 koni mechanicznych więcej. Kolejne wersje oparte na tym silniku oddają do dyspozycji jeszcze więcej potencjału:
Volvo S60 i V60 po liftingu – wersje silnikowe:
- B3 (silnik benzynowy, miękka hybryda, 163 konie mechaniczne)
- B4 (silnik benzynowy, miękka hybryda, 197 koni mechanicznych)
- B4 (diesel, miękka hybryda, 198 koni mechanicznych)
- B5 (silnik benzynowy, miękka hybryda, 250 koni mechanicznych)
- B6 (silnik benzynowy, miękka hybryda, 300 koni mechanicznych, tylko w V60)
- T8 250 (silnik benzynowy, hybryda plug-in, 253 konie mechaniczne, bateria 14,9 kWh)
- T8 310 (silnik benzynowy, hybryda plug-in, 310 koni mechanicznyych, bateria 14,9 kWh)
Co ciekawe, silnik benzynowe B3 i B4 są skonfigurowane z nową, siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową. Pozostałe układy posiadają ośmiobiegowy automat Aisin. Miękkie hybrydy mogą liczyć na dodatkowy zastrzyk 14 koni mechanicznych pochodzący z generatora prądu (instalacja 48-woltowa).