w

Volvo pokazało hybrydowy autobus

Po raz pierwszy w Polsce został zaprezentowany nowy autobus hybrydowy Volvo 7900 Hybrid. To najnowsza generacja modeli hybrydowych Volvo, zapewniająca o 39% niższe zużycie paliwa w porównaniu z autobusami z silnikiem diesla tej samej kategorii.

 

Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych.

 

Autobus wyposażony jest w nowy 5-litrowy silnik diesla 240 KM firmy Volvo zgodny z Euro 6, spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych oraz w silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.

 

Autobus hybrydowy Volvo w środowisku miejskim
Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

 

Ogromną zaletą równoległej technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin.

 

Więcej pasażerów i komfort pracy kierowcy
Nadwozie Volvo 7900 Hybrid jest w dużej mierze zbudowane z aluminium i włókna szklanego, co zapewnia niższą wagę o 550 kg w porównaniu z poprzednią wersją, a tym samym mniejsze zużycie paliwa i możliwość przewożenia większej ilości pasażerów.

 

Środowisko pracy kierowcy zostało zaprojektowane w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania ergonomiczne. Kabinę kierowcy wyposażono w dogodnie zlokalizowany układ sterowania oraz siedzenie z szeregiem indywidualnych ustawień zapewniających możliwie jak najwygodniejszą pozycję. Duże okna, trzyczęściowe lusterka wsteczne oraz możliwość zamontowania kamery cofania zapewniają doskonałą widoczność.

 

Volvo 7900 Hybrid w wersji przegubowej
W 2013 roku został wprowadzony na rynek autobus przegubowy Volvo 7900 Hybrid. Ten nowy 18-metrowy autobus zapewnia oszczędność paliwa porównywalną z oszczędnością uzyskiwaną przez Volvo 7900 Hybrid i jest w stanie przewieźć nawet 154 pasażerów. Oznacza to, iż przewoźnicy będą mogli jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa i emisję przypadającą na jednego pasażera.

 

– Trzy lata temu Volvo rozpoczęło swoją podróż od 12-metrowego, niskopodłogowego miejskiego autobusu hybrydowego, stanowiącego początek strategii związanej z elektromobilnością. Wprowadzając kolejno hybrydę przegubową, hybrydę w wersji Plug-in oraz realizując koncepcję pojazdu w pełni elektycznego, firma wychodzi naprzeciw wymaganiom związanym z niską lub zerową emisyjnością oraz nowoczesnym planowaniem infrastruktury miast ? podsumowuje Erland Morelissen.

 

Autobus hybrydowy Volvo na polskim rynku
Autobus hybrydowy Volvo wychodzi naprzeciw oczekiwaniom coraz większej ilości europejskich miast, prowadzących zdecydowaną politykę wdrażania ekologicznych środków transportu publicznego. Volvo pragnie dostarczać innowacyjne rozwiązania transportowe najwyższej jakości również klientom w Polsce.

 

 W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie polskich miast pojazdem opartym o najnowocześniejszą technologię i spełniającym najwyższe normy ekologiczne, od 2011 roku zostały przeprowadzone liczne prezentacje i testy autobusu hybrydowego Volvo w polskich miastach, m.in. we Wrocławiu, Lublinie, Tarnobrzegu, Białymstoku, Siedlcach, Gliwicach, Warszawie, Olsztynie, Gdyni, Szczecinie, Opolu, Łomży, Ełku, Bielsku-Białej, Krakowie, Elblągu, Trójmieście, Inowroclawiu, Jarocinie, Kędzierzynie i Jeleniej Górze.

 

– Jazdy testowe przeprowadzone w ciągu dwóch lat w różnych miastach Polski bez wątpienia potwierdzają, że autobus hybrydowy Volvo sprawdza się również w polskich warunkach, uzyskując niskie zużycie paliwa ? od 26 do 30 litrów na 100 km, w zależności od trasy. Otrzymaliśmy również bardzo pozytywne opinie od firm, które testowały autobus, zarówno jeżeli chodzi o warunki pracy kierowcy, jak i dynamikę pojazdu ? podkreśla Małgorzata Durda, Dyrektor ds. Sprzedaży Autobusów, Volvo Polska.

 

Źródło: Volvo Buses, QBusiness.pl

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Nowa wersja wyposażenia Forda

Audi A3 Limousine ? trzeci bliźniak