Szwedzka marka premium nie próżnuje. Wkrótce jeden z najstarszych modeli w gamie doczeka się zasłużonej emerytury.
Już wiemy, że Volvo EX90 będzie oficjalnym następcą XC90. Nowa nazwa nie jest jedynie zabiegiem wizerunkowym. Oznacza zmianę trendów, którą śmiało można określać mianem rewolucyjnej.
Stylistyka będzie swego rodzaju odświeżeniem aktualnie stosowanego nurtu stylistycznego, co zdradziły zdjęcia patentowe, które wyciekły do sieci. Na pewno będzie nieco nowocześniej, co zdradzają elementy oświetlenia. Linia nadwozia powinna być bardzo zbliżona, choć można spodziewać się nieco większej „dynamiki wizualnej”.
Volvo EX90 – w pełni elektryczne
Przemówienie CEO Volvo, Jima Rowana, na temat nowej ery bezpieczeństwa pozwoliło uzyskać kilka faktów na temat szwedzkiego SUV-a z przyszłości. Wiemy już, że zadebiutuje 9 listopada, co oznacza, że wszystkie karty zostaną odkryte najpóźniej za niecałe dwa miesiące.
Poza tym, już wiadomo, że Volvo EX90 będzie posiadało napęd w pełni elektryczny. Puryści mogą nie być zachwyceni, ale aktualna sytuacja w przemyśle i na świecie sprawia, że inna decyzja byłaby obarczona znacznie większym ryzykiem. No cóż, trzeba przywyknąć.
Co istotne, nowy flagowy SUV szwedzkiej marki będzie posiadał systemy, w skład których wejdą najbardziej zaawansowane rozwiązania. Podano już nawet konkretne liczby na temat całego zestawu bezpieczeństwa:
- 8 kamer
- 5 radarów
- 16 czujników ultradźwiękowych
- LiDAR
Ten ostatni z wymienionych elementów ma być zamontowany na dachu. Będzie potrafił wykrywać pieszych z odległości 250 metrów, co robi wrażenie. Co istotne, trafi także do innych modeli tego producenta. Jego wpływ ma być naprawdę duży. Volvo przewiduje, ze dzięki niemu liczba poważnych wypadków może zostać zredukowana nawet o 20 procent.
Szef ujawnił, że będzie to najbezpieczniejszy model w historii marki. A Volvo nie rzuca słów na wiatr. Świadczą o tym także dwie kamery umieszczone we wnętrzu, które mają monitorować zachowanie kierowcy. Użytkownik pojazdu może czuć się „obserwowany”, ale to dla jego bezpieczeństwa. Jeżeli system nie wykryje reakcji kierowcy, uruchomi sygnał dźwiękowy. Gdy ten nie wywoła działań ze strony użytkownika, EX90 włączy światła awaryjne i bezpiecznie zatrzyma samochód na poboczu.